نخستین آزمایشگاه علت‌یابی حریق کشور در اصفهان افتتاح خواهد شد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: اواخر امسال شاهد افتتاح آزمایشگاه علت‌یابی حریق در این کلان‌شهر خواهیم بود که نخستین آزمایشگاه علت‌یابی حریق کشور به‌شمار می‌رود و امیدواریم با استفاده از تمام امکانات و تلاش نیروهای سازمان بتوانیم در راستای ارتقای ایمنی شهر گام برداریم.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی با توجه به وظیفه ذاتی خود که در راستای حفظ و ارتقای ایمنی شهر گام برمی‌دارد، تلاش خود را جهت بهبود سطح کمی و کیفی امکانات در تمام حوزه‌ها انجام داده است.

وی افزود: سال جاری تلاش شد در حوزه تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز ایستگاه‌های عملیاتی از جمله فراهم کردن ماشین‌آلات، تجهیزات لازم با برگزاری تشریفات قانونی نسبت به خرید و تجهیز ایستگاه‌ها اقدام کنیم تا شاهد اتفاقات بهتری در این سازمان باشیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: به دلیل وجود کوه صفه در شهر اصفهان باید خدمات آتش‌نشانی به تجهیزات مورد نیاز کوه‌نوردی مجهز می‌شد که در سال‌های گذشته این اتفاق رقم نخورده بود، بنابراین سال جاری نسبت به خرید تجهیزات مرتبط با کوه و چاه اقدام شد.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات خریداری شده در آینده نزدیک در اختیار سازمان آتش‌نشانی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: در حوزه غواصی و آواربرداری نیز با توجه به اتفاق ناگواری که برای هموطنان در آبادان رقم خورد به این فکر افتادیم تا ایستگاه‌ها را به تجهیزات مورد نیاز در این زمینه مجهز کنیم و اقداماتی برای خرید این تجهیزات نیز انجام دادیم.

مطلبی با اشاره به توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: در سال جاری شاهد راه‌اندازی و افتتاح ایستگاه شماره ۲۷ در چهارباغ پایین بودیم که با توجه به قرارگیری در مرکز شهر، وجود بازار و بار ترافیکی حاکم بر این منطقه یکی از ایستگاه‌های استراتژیک برای سازمان به‌شمار می‌رود که با تلاش‌های صورت گرفته تمام امکانات لازم برای این ایستگاه خریداری و در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

وی افزود: عملیات سفت‌کاری ایستگاه میدان حج نیز به پایان رسیده و وارد فاز نازک‌کاری شده است، همچنین سال آینده شاهد احداث ایستگاه ناژوان خواهیم بود، چراکه با توجه به شرایط و مشجر بودن این منطقه، ممکن است با حادثه آتش‌سوزی مواجه شویم و نیاز احداث ایستگاه در این منطقه احساس شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در حال پیگیری جهت احداث ایستگاهی در قسمت غرب اصفهان، واقع در خیابان نبوی‌منش و ایستگاهی در محدوده شهرک ولی‌عصر (عج) در منطقه ۱۳ هستیم.

وی با بیان اینکه زمان طلایی برای رسیدن به حریق و حوادث بین سه تا پنج دقیقه است، گفت: تلاش می‌کنیم با توسعه ابنیه و ایستگاه‌های خود همچنین تجهیز ایستگاه‌ها به تجهیزات به‌روز و جدید، در کمترین زمان ممکن مأموران آتش‌نشانی خود را به محل حادثه یا حریق برسانند و شاهد کمترین اتفاق باشیم.

مطلبی مطرح کرد: اواخر سال جاری افتتاحیه آزمایشگاه علت‌یابی حریق را خواهیم داشت که در کشور نخستین آزمایشگاه علت‌یابی حریق است، لذا امیدواریم این مورد نیز به چرخه ایمنی شهر افزوده شود تا با استفاده از تمام امکانات و تلاش نیروهای سازمان بتوانیم در راستای ارتقای ایمنی شهر گام برداریم.

کد خبر 636245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.