درخواست تهیه ۱۰ تیغه‌ برف‌روبی به استانداری داده شده است

شهردار شهرکرد گفت: در زمان بارش برف و بحران کمکی به شهرداری نشد، در همین راستا در اسرع وقت دو تیغه برف‌روبی خریداری کردیم و درخواست تهیه ۱۰ تیغه دیگر نیز به استانداری داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _ سه‌شنبه چهارم بهمن‌ماه _ در نشست با فعالان مجازی، اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذار برای ورودی شهرکرد - اصفهان به سمت میدان قمربنی‌هاشم (ع)، سولدره، پارک تهلیجان و منظریه در حال پیگیری است تا فضای تفریحی را به این سمت سوق دهیم که مردم برای تفریح به خیابان نیایند.

وی افزود: پارک حاشیه‌ای، جمع‌آوری دست‌فروشان و تاکید بر تأمین پارکینگ توسط مالکان از جمله اقداماتی است که در راستای کاهش ترافیک انجام داده‌ایم، اما رفع مشکلات ترافیکی نیازمند حمایت و همکاری متولیان است.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه در بحث پارکینگ تنها نباید به جریمه اکتفا کرد، خاطرنشان کرد: افزایش ضریب جرایم کسر پارکینگ یک عامل باز دارنده است که در دستور کار قرار دارد، اما تاکید داریم که مالکان پارکینگ مورد نیاز خود را تأمین کنند.

واحدیان تاکید کرد: اهمیت اجرای برنامه‌ها مورد توجه برخی افراد قرار نگرفته است؛ بنابراین باید برای رفع مشکلات شهر با یک ساختار و نظام مشخص پیش برویم.

وی انجام کارهای فرهنگی را مانند اقدامات عمرانی برای شهر ضروری دانست و تصریح کرد: اگر شهرداری بخواهد با مردم عجین شود باید برنامه‌های فرهنگی را در سطح محلات شهر اجرایی کند، لازم است در انتقال پیام‌های فرهنگی قوی‌تر عمل کنیم تا برنامه‌های فرهنگی پررنگ‌تر برگزار شود.

شهردار شهرکرد ادامه داد: لازم است رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی کمک کنند تا اتفاقات خوبی در شهر رقم بخورد و موجب رضایت مردم و اعتماد آنها به مجموعه مدیریت شهری شود، در این راستا باید علاوه بر انتقال انتقادات، نیازها و ایده‌ها را در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی به ما منتقل کنند که با جان و دل می‌پذیریم.

واحدیان با اشاره به مشکلات در حوزه خدمات شهری، اضافه کرد: انتظار داشتم بعد از برکناری شرکت قبلی و پس از گذشت سه سال شهرداری امکانات حداقلی را برای خدمات شهری تأمین کرده باشد، اما اینگونه نبود و به واسطه اینکه تجهیزات مناسبی برای جمع‌آوری زباله نداریم هزینه جمع‌آوری نیز افزایش یافته است.

درخواست ۵۴ میلیارد تومانی تسهیلات برای تأمین تجهیزات

وی افزود: در راستای تأمین تجهیزات برای خدمات شهری درخواست ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات را داشته‌ایم که تجهیزات خریداری شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شهردار شهرکرد اظهار کرد: شهر طرح جامع پسماند ندارد و تهیه این طرح در حال پیگیری و تدوین است، طرحی نیز برای هدایت آب‌های سطحی وجود ندارد و تهیه این طرح نیز در دست اقدام است.

واحدیان نوسازی و به‌روزرسانی نکردن ناوگان و تجهیزات زمستانه در زمان بحران را یکی دیگر از مشکلات مدیریت شهری دانست و گفت: امسال و در زمان بارش برف تجهیزات به اندازه کافی نداشتیم؛ لذا از برف دوم به بعد علاوه‌بر تجهیزات شهرداری، تعدادی ماشین‌آلات را به صورت استیجاری به کار گرفتیم و در نواحی تقسیم کردیم تا خدمات‌رسانی انجام شود، در ناحیه یک، دو و چهار خدمات‌دهی مطلوب بود، اما در ناحیه سه به دلیل وجود مشکلات زیرساختی و شهرسازی خدمات‌دهی زمان‌بر بود و به کندی انجام شد.

وی افزود: در گردنه باباولی و بلوار امام علی (ع) به دلیل مشکلاتی از جمله شیب‌بندی، ماشین‌آلات استیجاری حاضر به خدمات دهی نشدند که موجب نارضایتی ساکنان منظریه و میرآباد شد.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه تجهیزات کافی نداشتیم، اما با همان تجهیزات خدمات‌دهی انجام و ۷۵۰ تن شن و نمک در معابر و کوچه‌ها مصرف شد، خاطرنشان کرد: در زمان بارش برف و بحران کمکی به شهرداری نشد، در همین راستا در اسرع وقت دو تیغه برف‌روبی خریداری کردیم و درخواست تهیه ۱۰ تیغه دیگر نیز به استانداری داده شده است.

کد خبر 636184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.