رفع معضل ترافیک نیازمند تعامل دستگاه‌ها است

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: رفع معضل ترافیک مستلزم همکاری و تعامل تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های متولی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گلشن نوروزی امروز _سه‌شنبه چهارم بهمن_ در جلسه هفتگی کمیسیون عمران، برنامه‌ریزی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه که در راستای بررسی پروژه‌های اولویت‌دار عمرانی در سال ۱۴۰۲ تشکیل شد، اظهار کرد: رفع معضل ترافیک مستلزم همکاری و تعامل تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های متولی است.

وی با اشاره به معضل ترافیک ادامه داد: تک‌سرنشینی، بیکاری جوانان، فرسودگی ناوگان عمومی، دلهره و استرس‌های تأخیر در رسیدن به مقصد و نبود میل به استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی از عوامل ایجاد ترافیک بالای شهری است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در کنار نوسازی و توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی باید توجه ویژه‌ای به فرهنگ‌سازی و استفاده از بسترهای اطلاع‌رسانی و صداوسیما برای شهروندان مورد توجه قرار داده شود.

وی در خصوص موضوع ترافیک افزود: پارک خودروها در معابر و هسته مرکزی شهر یکی دیگر از عوامل افزایش‌دهنده این مشکل است.

نوروزی اضافه کرد: یک فرهنگ‌سازی نادرست در رابطه با حمل‌ونقل عمومی وجود دارد که عنوان می‌شود استفاده‌کنندگان از ناوگان عمومی قشر فقیر جامعه هستند، در حالی که اینگونه نیست و باید فرهنگ اصلی استفاده از این ناوگان ترویج شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده مدیران و مسئولان رده بالای شهری و استانی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی می‌تواند تأثیر بسزایی در ترویج این فرهنگ داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به ترویج فرهنگ استفاده از ناوگان اتوبوسرانی با هدف کاهش تعداد سفر در شهر گفت: استفاده شهروندان از تاکسی‌های اینترنتی همچون اسنپ برای زودتر رسیدن به مقصد، که به جای جابه‌جایی چهار نفر، تک مسافر دارند نیز یکی از عوامل تأثیرگذار در افزایش ترافیک شهری در خیابان‌های ارومیه است.

کد خبر 636171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.