مدت زمان سفر به هر سیاره چقدر است؟

سیاره‌ها در فاصله‌های متفاوتی از یکدیگر قرار گرفته است و به همین دلیل سفر به هر یک از آن‌ها، مدت زمان متفاوتی را می‌طلبد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، منظومه شمسی میزبان هشت سیاره شامل زهره، زمین، مریخ، عطارد، مشتری، زحل، اورانوس و نپتون است که در فاصله‌های متفاوتی از زمین قرار گرفته است و به همین دلیل، زمان‌های متفاوتی برای سفر به هر یک لازم است. بدیهی است که مدت زمان سفر به هر سیاره به مؤلفه‌های مختلفی مانند مسیر سفر، نوع فضانورد مورد استفاده و مکان قرار گرفتن سیاره روی مدارها بستگی دارد.

با فرض این‌که ما مسیری مستقیم را برای سفر خود انتخاب کنیم و از فضانوردهایی با بالاترین سرعت (یعنی ۵۰ هزار مایل بر ساعت) برای سفرهای خود بهره گیریم ضمن اینکه سیاره‌ها در نزدیک‌ترین فاصله به یکدیگر قرار دارند در ادامه به شرح مدت زمان لازم برای سفر به هر یک از این سیاره‌ها پرداخته می‌شود.

عطارد

از آن‌جا که عطارد و ونوس نزدیک‌ترین سیاره‌ها به زمین هستند سفر به آن‌ها مستلزم صرف زمان کمتری نسبت به سایر سیاره‌ها است. در واقع عطارد تنها ۴۸ میلیون مایل (۷۷ میلیون کیلومتر) از زمین فاصله درد که براساس محاسبه‌های انجام شده، ۹۶۰ ساعت زمان لازم است تا به این سیاره برسیم. محققان از طریق تقسیم مسافت بر سرعت به این عدد رسیده‌اند به این صورت که ۴۸ میلیون مایل مسافت تقسیم بر ۵۰ هزار مایل بر ساعت سرعت، مدت زمانی ۹۶۰ ساعته را برای سفر نیاز دارد. اگر این مدت زمان را تقسیم بر ۲۴ ساعت کنیم در مجموع با بالاترین سرعت ممکن و طی کردن مسیر مستقیم ۴۰ روز زمان لازم است تا از زمین به عطارد برسیم.

زهره

سیاره زهره در نزدیک‌ترین فاصله خود از زمین، حدود ۳۸ میلیون مایل (۶۱ میلیون کیلومتر) فاصله دارد، بنابراین ۷۶۰ ساعت زمان برای رسیدن به آن نیاز است که این مدت زمان، معادل ۳۲ روز است.

مریخ

سیاره مریخ یا بهرام، چهارمین سیاره در منظومه شمسی به حساب می‌آید که در یک مدار طولانی‌تر و با سرعتی کمتر از زمین به دور خورشید می‌چرخد. مریخ در میان همه سیاره‌ها، بیشترین بازدیدکننده را از منظومه شمسی دارد و تاکنون آژانس‌های فضایی مختلفی به ارسال ماهواره‌ها و فضانوردهای متعددی با هدف مطالعه این سیاره که به سیاره سرخ نیز شهرت دارد، پرداخته‌اند.

مریخ در کمترین فاصله خود در ۵۱ میلیون مایلی (۸۲ میلیون کیلومتری) زمین قرار دارد و به همین دلیل با سرعت ۵۰ هزار مایل بر ساعت، ۱۰۲۰ ساعت (۴۲.۵ روز) زمان لازم است تا از زمین به این سیاره برسیم.

مشتری

مشتری یا هرمز، بزرگ‌ترین سیاره در منظومه خورشیدی به حساب می‌آید که به سیاره غول گازی نیز شهرت دارد و نزدیک‌ترین غول گازی جهان به زمین است که ۳۶۷ میلیون مایل (۵۹۰ میلیون کیلومتر) از آن فاصله دارد. سفر از زمین به این سیاره، مشروط بر استفاده از فضاپیمایی با سرعت ۵۰ هزار مایل بر ساعت مستلزم سپری کردن هفت هزار و ۳۴۰ ساعت زمان (معادل ۳۰۶) روز است.

زحل

سیاره زحل در فاصله بسیار دوری از زمین و سیاره مشتری قرار گرفته است و در نزدیک‌ترین فاصله خود از زمین، به میزان ۷۴۶ میلیون مایل از آن دور است. در نتیجه و با محاسبات انجام شده، ۶۲۲ روز زمان لازم است تا خود را از زمین به این سیاره برسانیم.

اورانوس

اورانوس هفتمین سیاره از نظر نزدیکی به خورشید و سومین سیاره از نظر اندازه و چهارمین سیاره از نظر جرم در منظومه خورشیدی به شمار می‌رود که هر ۸۴ سال و هفت روز یک بار به دور خورشید و هر ۱۷ ساعت و ۱۴ دقیقه یک بار به دور خودش می‌چرخد. این سیاره از ما فاصله بسیار زیادی دارد و مدت زمان لازم برای رسیدن به آن در نزدیک‌ترین فاصله این سیاره به زمین حدود هزار و ۴۱۶ روز است.

نپتون

نپتون به عنوان دورترین سیاره از زمین شناخته شده است که از نظر اندازه پس از مشتری، زحل و اورانوس بزرگ‌ترین سیاره به حساب می‌آید. این سیاره تنها سیاره‌ای محسوب می‌شود که از زمین با چشم غیرمسلح قابل رؤیت نیست و سفر به آن از نزدیک‌ترین فاصله این سیاره به زمین، دو هزار و ۲۵۰ روز زمان لازم دارد.

کد خبر 636107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.