جشنواره قصه‌گویی «ایران کوچک در البرز قوی» آغاز شد

جشنواره قصه‌گویی «ایران کوچک در البرز قوی» به‌عنوان یکی از جشنواره‌های زیرمجموعه جشنواره بزرگ فرهنگی، هنری و ادبی استانی «البرز قوی» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز آغاز شد.

به گزارش ایمنا، جشنواره قصه‌گویی «ایران کوچک در البرز قوی» به‌عنوان یکی از جشنواره‌های زیرمجموعه جشنواره بزرگ فرهنگی، هنری و ادبی استانی «البرز قوی» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز آغاز شد.

در نخستین روز از برگزاری جشنواره قصه‌گویی «ایران‌کوچک در البرز قوی»، ۲۰ قصه‌گو در دو نوبت صبح و عصر در سه گروه سنی نوجوان، زنان و مردان، و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها به رقابت پرداختند و قصه‌های خود را با موضوعات سبک زندگی ایرانی‌اسلامی، ایران ما، ایثار و ازخودگذشتگی، آیینی، سنتی و فرهنگ و ادبیات عامه برای مخاطبان تعریف کردند.

مهری فلاح، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، در حاشیه برگزاری این جشنواره اظهار کرد: قصه از دیرباز در فرهنگ ایرانی‌ها جای داشته و قصه‌گویی یکی از فعالیت‌های اثربخش کانون است که ما می‌توانیم پیام‌های تربیتی خود را از طریق آن به کودکان و نوجوانان منتقل کنیم.

وی افزود: آبان‌ سال جاری فراخوان جشنواره قصه‌گویی «ایران کوچک در البرز قوی» منتشر شد و ۱۱۸ نفر از علاقه‌مندان در رده‌های سنی مختلف آثار خود را از طریق درگاه اینترنتی جشنواره ارسال کردند و اوایل دی‌ در پایش اولیه، ۳۲ قصه توسط کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز انتخاب شد و به مرحله استانی راه یافت.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز اضافه کرد: ۱۲ قصه‌گو نیز در دومین روز از برگزاری این جشنواره در روز سه‌شنبه با هم رقابت خواهند کرد و درنهایت قصه‌گویان برتر در آیین اختتامیه این جشنواره که روز چهارشنبه پنجم بهمن‌ برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 636067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.