بهره‌برداری از بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه بخش خصوصی در شهرستان نظرآباد

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست نظرآباد گفت: هم‌زمان با هفته هوای پاک، بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه بخش خصوصی این شهرستان در شهرک صنعتی سپهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایمنا، محمد محمودی در آیین بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سپهر نظرآباد اظهار کرد: هم‌زمان با هفته هوای پاک، بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه بخش خصوصی این شهرستان در شهرک صنعتی سپهر به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: این تصفیه‌خانه با ظرفیت روزانه ۱۸ هزار مترمکعب فاضلاب طراحی شده و شامل بخش‌های متعادل‌سازی هوادهی، بی‌خوابی، لجن فعال و کلرزنی است و از بازچرخانی پساب صنعتی برای آبیاری فضای سبز استفاده خواهد شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست نظرآباد تصریح کرد: با توجه به چالش کمبود آب، بازچرخانی پساب‌های تصفیه‌خانه‌ها می‌تواند در پی آن کمبود آب نقش بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از نخستین خانه محیط‌زیست روستایی در بخش مرکزی و روستای نجم‌آباد خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته هوای پاک و شعار ملی تحقق هوای پاک حقوق عامه آزاده ملی و تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی، این خانه محیط‌زیست راه‌اندازی شده است.

محمودی گفت: هدف از ایجاد خانه محیط‌زیست ارتقای فرهنگ محیط‌زیست و آموزش همگانی تمام اقشار مردم است که با همت بخشداری مرکزی و دهیاری دو خانه محیط‌زیست دیگر نیز آماده افتتاح است که به‌زودی در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 636065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.