قطار پیشرفت علم رباتیک کماکان در مسیر توسعه است

یک دکترای هوش مصنوعی و رباتیک گفت: تاکنون پیشرفت‌های نسبتا گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف علم رباتیک صورت گرفته است، اما با این حال، پژوهش و تحقیقات در این دانش همچنان ادامه دارد.

حامد شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پیشرفت‌های اخیر صنعت رباتیک و جایگاه فعلی این دانش در جهان، اظهار کرد: امروزه پیشرفت‌های بشر در حوزه‌های مختلف علم رباتیک بسیار گسترده بوده است.

وی افزود: بشر تا کنون پیشرفت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف علم رباتیک، از جمله رباتیکِ الهام‌گرفته از زیست‌شناسی و soft robotic داشته است و امروزه ربات‌های بسیاری بر اساس ساختار چیتا، حشرات، جانوران دوپا و چهارپایان ساخته شده است.

این دکترای هوش مصنوعی و رباتیک ادامه داد: امروزه شرکت‌ها و پژوهشگاه‌های سراسر جهان در حوزه‌های مختلف رباتیک، از جمله ربات‌های الهام‌گرفته از زیست‌شناسی، فعالیت بسیار زیادی داشته‌اند.

وی در رابطه با دستاوردهای پژوهشگاه‌های بزرگ جهان گفت: این پژوهشگاه‌های فعال توانسته‌اند ربات‌هایی بسیار مدرن را با الهام از طبیعت تولید کنند، که این تولیدات معمولاً قادر هستند حرکت‌های خود را به‌طور نرم و با شتابی مطلوب انجام دهند.

شهبازی در همین رابطه ادامه داد: این نوع از ربات‌ها معمولاً به‌طور دوپا یا چهارپا ساخته می‌شوند و اطلاعات آن‌ها در فضای مجازی نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد: به‌طور کلی تاکنون پیشرفت‌های نسبتاً گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف علم رباتیک صورت گرفته است، اما با این حال، پژوهش و تحقیقات در این دانش همچنان ادامه دارد.

کد خبر 636014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.