تاثیر پرده پذیرایی در دکوراسیون داخلی + نکات اجرایی مهم در نصب

پرده پذیرایی یکی از عناصر کلیدی اتاق پذیرایی است و می‌تواند تأثیر قابل توجهی در ظاهر این اتاق داشته باشد. با استفاده از پرده می‌توانید یک اتاق را بزرگ‌تر و جادارتر یا دنج‌تر و خودمانی‌تر نشان دهید.

شما می‌توانید پرده را با دیگر المان‌های موجود در اتاق ترکیب کنید یا آن را به نقطه کانونی تبدیل کرده و تمام توجه‌ها را به سمت آن جلب کنید. هر دکوری را که انتخاب می‌کنید، انواع مختلف پرده در فروشگاه اینترنتی پرده بازار وجود دارد که می‌توانند جلوه بی‌نظیری به اتاق پذیرایی منزل شما بدهند.

انواع پرده پذیرایی در دکوراسیون داخلی

شما می‌توانید از انواع مختلف پرده در اتاق پذیرایی خود استفاده کنید، بنابراین شناخت آن‌ها اهمیت زیادی دارد. متداول‌ترین انواع پرده پذیرایی شامل موارد زیر هستند:

پرده شید

پرده شید یک پرده مدرن و شیک است که تطبیق‌پذیری بالایی دارد. ظاهر پرده شید مانند یک صفحه صاف پارچه‌ای است و به کمک یک زنجیر بالا و پایین برده می‌شود، البته امکان برقی‌کردن آن هم وجود دارد. شما می‌توانید ارتفاع پرده را مطابق میل و نیاز خود تنظیم کنید و ورود نور به اتاق را کنترل نمایید. تنوع رنگ پرده شید بسیار زیاد است و شما به‌راحتی می‌توانید آن را با دکور اتاق پذیرایی خود ست کنید. این پرده هم به‌تنهایی و هم به‌عنوان زیرپرده همراه با یک پرده پارچه‌ای قابل کاربرد است.

پرده دابل شید

پرده دابل شید از دو لایه پرده شید تشکیل می‌شود. لایه بالایی از تور بوده و لایه زیری از پارچه پلی استر است که به‌عنوان آستر عمل می‌کند. این دو لایه کاملا مستقل از هم هستند، طوری که هر کدام را جدا از دیگری می‌توانید استفاده کنید. چنین طراحی باعث می‌شود که پرده کنترل زیادی روی نور و حریم خصوصی ارائه دهد. تنوع رنگ و طرح پرده دابل شید بسیار زیاد است. لایه تور آن را می‌توانید از جنس‌های مختلف شامل تور دانتل، تور گلدوزی، تور کتان و غیره انتخاب کنید. لایه پلی استر هم قابل سفارش به رنگ‌های گوناگون است. شما می‌توانید لایه زیر را به رنگ دکور اتاق پذیرایی خود انتخاب کنید و زیبایی چشم‌گیری به اتاق بدهید.

پرده زبرا

پرده زبرا یکی از محبوب‌ترین انواع پرده مدرن است که برای پرده اتاق پذیرایی عالی است. این پرده از نوارهای موازی و افقی تور و پارچه تشکیل شده است که به‌صورت یک‌درمیان قرار گرفته‌اند. این طراحی باعث می‌شود که سطوح مختلف نوردهی را در اتاق پذیرایی خود داشته باشید. پرده زبرا هم به‌تنهایی و هم در ترکیب با یک پرده پارچه‌ای قابل کاربرد است و جلوه زیبایی به اتاق شما می‌دهد.

پرده ورتیلاین

پرده ورتیلاین که با نام پرده زبرا عمودی هم شناخته می‌شود، ظاهر پرده پارچه‌ای تور را با کارایی پرده مدرن ترکیب کرده و یک ساختار بسیار زیبا و کاربردی را به وجود می‌آورد. با استفاده از پرده ورتیلاین می‌توانید سطوح مختلف نوردهی را داشته باشید و از مزایای بیشتر شامل امکان تغییر جهت نور، امکان عبور از بین پرده بدون کنارزدن آن و داشتن یک پرده اقتصادی بهره‌مند شوید.

پرده ورتیلاین پنجره‌ها را بزرگ و بلند نشان می‌دهد و برای اتاق پذیرایی عالی است. همچنین به شما امکان می‌دهد رنگ هر اسلاید را جداگانه انتخاب کنید و طراحی خاص و منحصربه‌فرد خود را به وجود آورید. با پرده ورتیلاین از پرده‌های تزئینی کناری و زیرپرده بی‌نیاز می‌شوید.

پرده سان اسکرین

پرده سان اسکرین نوعی پرده مدرن است که اشعه‌های مضر نور خورشید را دفع می‌کند. احتمالا در مورد اشعه UVA و تأثیر نامطلوب آن روی مبلمان و وسایل منزل شنیده‌اید. پرده سان اسکرین می‌تواند مانع از ورود این اشعه‌ها به اتاق پذیرایی شما شود و فرش‌های نفیس، مبلمان گران‌قیمت، تابلوهای زیبا و دیگر وسایل موجود در اتاق را از خطر رنگ‌پریدگی و خرابی حفظ کند.

پرده پارچه‌ای

پرده پارچه‌ای سال‌ها زینت‌دهنده خانه‌ها بوده است و با انواع مختلف پارچه قابل کاربرد است، اما پارچه‌های سنگین و با ریزش خوب مانند مخمل و ابریشم محبوبیت بیشتری برای پرده اتاق پذیرایی دارند. این پرده معمولا به‌صورت لایه لایه و همراه با زیرپرده، والان و پرده‌های تزئینی کناری به کار برده می‌شود.

پرده پانچی

یکی از پرده‌هایی که اخیرا به‌عنوان پرده پذیرایی کاربرد زیادی پیدا کرده است، پرده پانچی نام دارد. این پرده دارای سوراخ‌هایی در قسمت بالای پارچه است که از میله پرده رد می‌شوند و پرده را آویزان نگه می‌دارند. در این حالت میله پرده مشخص است، بنابراین بهتر است از یک میله زیبا استفاده شود.

شما می‌توانید انواع پرده‌های مدرن شامل پرده شید، پرده دابل شید، پرده زبرا، پرده ورتیلاین و پرده سان اسکرین را با بالاترین کیفیت و ساده‌ترین حالت ممکن یعنی تنها با چند کلیک از فروشگاه اینترنتی پرده بازار خریداری کنید.

ویژگی‌های پرده مناسب در دکوراسیون داخلی

پرده مناسب در دکوراسیون داخلی دارای ویژگی‌های زیر است:

محافظت از حریم خصوصی

پرده باید بتواند سطح مورد نیاز حفظ حریم خصوصی را برآورده کند. به‌عنوان مثال اگر پنجره شما طوری قرار گرفته است که از بیرون دید دارد، در روز ‌نیاز به پوششی دارد که بدون ممانعت از ورود نور به اتاق، حریم خصوصی را حفظ کند. پرده زبرا می‌تواند چنین ویژگی را برای شما برآورده کند.

افزایش زیبایی

هر صاحب‌خانه‌ای سبک خاص خود را در دکوراسیون اتاق پذیرایی دارد. مهم است که پرده‌های مناسبی را انتخاب کنید که متناسب با دکوراسیون شما باشد.

مقرون‌به‌صرفه و بادوام

پرده‌ای که قیمت مناسبی دارد، به شما امکان می‌دهد که مرتباً آن را تغییر دهید و بدون اینکه هزینه زیادی متقبل شوید، ظاهری جدید برای خانه خود به وجود آورید. از طرف دیگر، پرده بادوام باعث می‌شود که بتوانید سال‌ها از آن استفاده کنید.

نقش پرده در دکوراسیون داخلی

تاثیر پرده پذیرایی در دکوراسیون داخلی + نکات اجرایی مهم در نصب

پرده می‌تواند نقش مهمی ‌در دکوراسیون داخلی ایفا کند و آن را به میزان زیادی بهبود دهد. برخی کاربردهای پرده در دکوراسیون داخلی شامل موارد زیر هستند:

  • هنگامی‌که می‌خواهید پنجره‌های کوچک اتاق را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهید، کافی است طول و عرض پرده را بزرگ‌تر از پنجره انتخاب کنید.

  • پرده‌های باکیفیت نه تنها ظاهر اتاق را بهبود می‌بخشند، بلکه در به‌حداقل‌رساندن اتلاف گرما و کنترل دمای اتاق بسیار مؤثرند.

نکات اجرایی مهم در نصب پرده پذیرایی

تاثیر پرده پذیرایی در دکوراسیون داخلی + نکات اجرایی مهم در نصب

نصب پرده پذیرایی بسته به اینکه چه نوع پرده‌ای را انتخاب کرده‌اید، متفاوت است. پرده‌های مدرن شامل پرده شید، پرده دابل شید، پرده زبرا، پرده ورتیلاین و پرده سان اسکرین نصب بسیار آسانی دارند. اگر از فروشگاه اینترنتی پرده بازار خرید خود را انجام داده باشید، این پرده‌ها به‌صورت آماده و مونتاژشده برای شما ارسال می‌شوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که قاب پرده را به دیوار یا سقف متصل کنید. پایه مرتبط با نوع نصب هم از پرده بازار قابل سفارش است و همراه با پرده برای شما ارسال می‌شود. نکته مهمی‌ که باید به خاطر بسپارید، این است که هنگام نصب پرده به‌صورت دیواری، فضای کافی بالای پنجره وجود داشته باشد تا قاب پرده جلوی بازشدن پنجره را نگیرد.

نقش پرده در گرم‌تر نشان‌دادن اتاق و افزایش زیبایی آن غیرقابل انکار است. در این میان انتخاب دقیق پرده پذیرایی با توجه به اهمیت این اتاق در خانه، تأثیر زیادی در ظاهر کلی منزل دارد. فروشگاه اینترنتی پرده بازار انواع پرده‌های مدرن با سبک‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن، مناسب‌ترین پرده را برای اتاق پذیرایی خود انتخاب کنید و با توجه به دوام و کیفیت بالای پرده‌ها، سال‌ها از آن لذت ببرید.

منبع: www.pardebazar.com

کد خبر 636003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.