شهرداری طرح جامع هدایت آب‌های سطحی را عملیاتی کند

نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: شهرداری این شهر طرح جامع هدایت آب‌های سطحی و مدیریت آن در مرکز استان را عملیاتی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یوسف صادقی امروز _ دوشنبه سوم بهمن _ در یکصدوپنجاه‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد، اظهار کرد: اولویت پاکسازی معابر هنگام بارندگی‌ها با محله‌های دارای خیابان‌ها و معابری با شیب‌های تُند باشد.

وی ساماندهی طرح حفر چاه‌های جذبی در ساختمان‌ها به‌منظور مهار روان‌آب‌ها، آب‌های سطحی و نزولات آسمانی به‌طور خاص در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهرکرد افزود: تجهیز شهرداری شهرکرد به خودروهای کمک‌دار برای استفاده در زمان بحران می‌تواند به ارتقای خدمات‌رسانی کمک کند.

وی در زمان بارندگی به نحوه فعالیت تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها نظارت جدی‌تری انجام شود.

وی تصریح کرد: شهرداری شهرکرد طرح جامع هدایت آب‌های سطحی و مدیریت آن در مرکز استان را عملیاتی کند.

صادقی با اشاره به اهمیت اولویت‌بندی پروژه‌های هدایت و دفع آب‌های سطحی شهرکرد تصریح کرد: شورای اسلامی و شهرداری شهرکرد در قالب طرح‌های عمرانی، برنامه مدونی برای کاهش و رفع معضل آب‌گرفتگی در معابر شهری دنبال می‌کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد اضافه کرد: معاونان و مدیران شهرداری طبق یک برنامه‌ریزی منظم که به‌زودی تنظیم و ابلاغ خواهد شد، باید نسبت به ارائه برنامه کاری، اهداف بلندمدت، کوتاه‌مدت و عملکرد خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر مبادرت ورزند تا نمایندگان مردم بتوانند نسبت به پایش و ارزیابی عملکرد این مجموعه‌ها اقدام کنند و پاسخگوی مطالبات آن‌ها باشند.

وی اظهار کرد: تبدیل وضعیت شغلی تعداد قابل‌توجهی از نیروهای حوزه خدمات شهری در موضوع ایثارگران همزمان با مناقصه برگزار شده است که می‌طلبد حوزه‌های مختلف از جمله معاونت‌های توسعه مدیریت و منابع، اداری و خدمات شهری جهت جلوگیری از تحمیل هزینه‌های مضاعف به شهرداری و تصمیم‌گیری صحیح در این برهه حساس زمانی، باید با یکدیگر مشارکت داشته باشند.

صادقی با بیان اینکه امروزه دفن بهداشتی زباله‌ها از جمله مشکلات در حال رشد در استان است، افزود: شهرداری شهر کیان نیز می‌تواند تفکیک زباله از مبدأ را با استفاده از ظرفیت شرکت مجری تفکیک زباله از مبدا شهرداری شهرکرد ساماندهی کند تا میزان دفن زباله را کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه توسعه و تغییر در شهر کیان با آگاه‌سازی و تغییر نگاه مردم صورت می‌یابد، تاکید کرد: نبود برنامه مشخص در ارتباط با طرح جامع فضای سبز و پسماند، از مهم‌ترین مشکلات در مسیر خدمت‌رسانی مدیریت شهری است که ضمن پیگیری جهت تدوین این طرح‌ها، مهار آب‌های سطحی و استفاده بهینه از آن نیز به‌طور ویژه در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

کد خبر 635944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.