ارتقای درجه شهرداری در دستور کار قرار دارد

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: ارتقای درجه شهرداری در دستور کار قرار دارد تا از طرح‌های شاخص‌ توسعه‌ای برای تسریع در روند پیشرفت مرکز استان بهره‌گیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی حیدری امروز _ دوشنبه سوم بهمن _ در یکصدوپنجاه‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد اظهار کرد: ارتقای درجه شهرداری و لحاظ جمعیت ۲۱۹ هزار نفری این شهر در جمع شهرهای دارای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور در دستور کار قرار دارد، در این صورت می‌توان از طرح‌های شاخص توسعه‌ای برای تسریع در روند پیشرفت مرکز استان بهره‌گیری کرد.

وی گفت: جلب و جذب مشارکت بخش خصوصی و بهره‌مندی از توان سرمایه‌گذاران حوزه‌های مختلف برای توسعه زیرساخت‌ها و طرح‌های توسعه مدیریت شهری باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد و توان سرمایه‌گذاران متقاضی سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت شهری مرکز استان اعتبارسنجی شود.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به لزوم احداث شهربازی مجهز ویژه کودکان در این شهر افزود: احداث سالن‌های سرپوشیده به‌منظور فعالیت‌های شهربازی در فصل سرد سال مورد توجه شهرداری مرکز استان باشد.

وی تصریح کرد: شهرداری مرکز چهارمحال‌وبختیاری روند تعیین تکلیف برج‌های دوقلو به‌عنوان یکی از طرح‌های نیمه‌تمام مدیریت شهری در شهرکرد را تسریع کند.

حیدری ادامه داد: هنگام بارش مشکل کمبود تجهیزات، مسئله آن‌چنانی ایجاد نکرد اما به‌دلیل اینکه ممکن است برف در آینده بیشتر از حد فعلی باشد، می‌طلبد دستگاه‌های شهرستانی به کمک شهرداری بیایند تا هم‌افزایی خوبی ایجاد شود و بتوانیم به اهداف مدنظر برسیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در تلاش است تا تجهیزات خود را به‌روز کند، اما در این برف تمام دستگاه‌های شهرستانی باید به کمک مرکز استان بیایند تا مشکلات مردم تا حدودی رفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای ششم شهرکرد، شهرداری می‌تواند جهت صدور پروانه ساخت برای زمین‌هایی که سند مالکیت ندارد و قولنامه‌ای است، اقدام کند، افزود: این مصوبه موجب تسهیل روند بازسازی بافت تاریخی مرکز شهرکرد می‌شود که پیامد آن درآمدزایی پایدار برای شهر است و در این حوزه با همکاری بخش خصوصی و بهره‌مندی از اعتبارات ملی می‌توان اقدامات زیادی برای عمران و آبادانی شهر انجام داد.

وی تاکید کرد: اجرای این مصوبه نیازمند همکاری دستگاه‌های نظارتی استان است و می‌تواند به عنوان الگو با تصویب شوراهای اسلامی شهرهای استان در سایر شهرهای چهارمحال‌وبختیاری نیز استفاده شود و موجب توسعه محله‌های کم‌برخوردار شود.

حیدری اضافه کرد: برخی شهروندان برای انجام عملیات ساخت‌وساز نیازمند دریافت پروانه ساختمان بودند، اما با توجه به اینکه زمین‌ها یا منازل مسکونی قدیمی آن‌ها سند مالکیت نداشت، امکان دریافت مجوز ساخت را نیز نداشتند که با مصوبه جدید شورای اسلامی شهرکرد، الزام داشتن سند برای دریافت مجوز ساخت‌وساز وجود ندارد.

کد خبر 635924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.