استفاده از ۷۰۰ تن شن‌ونمک‌ در سطح معابر شهرکرد

شهردار شهرکرد گفت: طی چهار روز گذشته ۷۰۰ تن شن‌ونمک‌ در سطح معبرهای مرکز استان پخش شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _ دوشنبه سوم بهمن _ در یکصد و پنجاه‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به بارش‌های برف اخیر در شهرکرد، اظهار کرد: در چهار روز گذشته ۷۰۰ تن شن‌ونمک‌پاشی در معبرهای مرکز استان انجام شد.

وی افزود: سطح معابر اصلی و فرعی مرکز استان هشت میلیون مترمربع است و کمبود تجهیزات و ماشین‌آلات شهرداری مرکز چهارمحال و بختیاری باقی است.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: در بارندگی‌های اخیر، در بین دستگاه‌های اجرایی استان، تنها سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) برای پاک‌سازی معابر عمومی شهرکرد به شهرداری مرکز استان کمک کرد.

واحدیان تاکید کرد: در ساخت خیابان‌های شهرکرد توجهی به رعایت حداقل استانداردهای راه‌سازی نشده است و احداث خیابان‌هایی با شیب‌های طولی و عرضی زیاد در زمان بارندگی باعث لغزندگی و بروز انواع مشکلات در تردد خودروها و شهروندان می‌شود.

وی اضافه کرد: البته استفاده از زنجیر چرخ، احتیاط در رانندگی و خودداری از سفرها و ترددهای غیرضرورری می‌تواند به کاهش مشکلات در زمان بارندگی کمک کند.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: در برف اخیر ۵۳ دستگاه انواع ماشین‌آلات شهرداری و بخش خصوصی برای پاک‌سازی معابر مرکز چهارمحال و بختیاری در چهار ناحیه و ۲ شیفت تقسیم‌بندی و فعال شد.

واحدیان گفت: به منظور خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان در زمان بارش برف درخواست ۱۰ تیغه برف‌روبی با استفاده از اعتبارات دولتی شده که استاندار چهارمحال و بختیاری دستور تهیه آن را به سازمان همیاری شهرداری‌های استان داده است.

وی افزود: تحویل ماشین‌آلات سنگین برای آتش‌نشانی، تجهیز بالابر هیدرولیکی به‌همراه تعدادی اتوبوس جدید به‌منظور تزریق به ناوگان عمومی حمل و نقل شهرکرد از سوی این شهرداری در حال پیگیری است.

شهردار شهرکرد با اشاره به اختصاص یک‌هزار و ۵۰۰ تن قیر رایگان برای شهرداری شهرکرد از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: تفاهم‌نامه اختصاص دو هزار میلیارد ریال زمین از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان به شهرداری شهرکرد به‌منظور تحویل گرفتن منظریه امضا شده است و به محض دریافت زمین‌ها، عملیات اجرایی این مهم آغاز می‌شود.

واحدیان خاطرنشان کرد: برای حفظ فضای سبز کنونی مرکز چهارمحال و بختیاری و توسعه بخش‌هایی از آن ۲۰۰ لیتر پساب تصفیه‌خانه فاضلاب در نظر گرفته شده است که به‌زودی اجرایی و عملیاتی می‌شود.

کد خبر 635910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.