اختلافات قومی و قبیله‌ای از مهمترین دلایل عقب‌ماندگی

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: از مهمترین دلایل عقب‌ماندگی، اختلافات و مسائل قومی و قبیله‌ای همچنین استفاده نکردن از ظرفیت بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _دوشنبه سوم بهمن_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای تأمین رفاه مردم استان تکمیل زیرساخت طرح‌های عمرانی، بهداشتی، درمانی و آموزشی از ضروریات است.

وی افزود: نبود انسجام بین دستگاه‌های اجرایی استان باعث بلاتکلیف ماندن بسیاری از اقدامات و نیمه‌تمام ماندن بسیاری از پروژه‌ها شده است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به موضوع تقسیمات کشوری در استان، گفت: شهرستان خانمیرزا از سال‌ها پیش چشم‌انتظار گرفتن نمایندگی ادارات و تجهیزات است، معتقدم ابتدا باید زیرساخت‌ها فراهم می‌شد و سپس تصمیم به ارتقای هر منطقه‌ای در دستور کار قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه توجه به روستاها ضروری است، تصریح کرد: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهای مجاور باید به نیازهای آنها توجه و رسیدگی کرد که به این منظور یک طرح پیشنهادی در شورای عالی استان‌ها با عنوان مهاجرت معکوس ارائه کردیم که با ایجاد کارگاه‌های اشتغال‌آفرینی در روستاها و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی و دامپروری مردم برای حضور در روستاها ترغیب شوند و میزان تولید و اشتغال در کشور افزایش یابد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: با توجه به اینکه اعضای شورای اسلامی استان نمایندگان مردم شهرستان‌های ده‌گانه استان هستند، برگزاری جلسات فصلی استاندار با شورای اسلامی استان بسیار راهگشا است، چراکه اولویت مطالبات مردم به مدیر ارشد استان اعلام می‌شود تا در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از مهمترین دلایل عقب‌ماندگی، اختلافات و مسائل قومی و قبیله‌ای و استفاده نکردن از ظرفیت بخش خصوصی است که شورای اسلامی استان آماده همکاری در راستای فرهنگ‌سازی و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

باقری گفت: سال‌های سال افتخار تدریس در مدارس عشایری را داشتم و مشکلات دانش‌آموزان عشایر را از نزدیک لمس کردم، لذا درخواست دارم مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان در حد توان خود برای رفع محرومیت در شهرستان‌ها اقدام کند.

باقری با اشاره به اینکه در شهرستان خانمیرزا تنها روستایی که مدرسه ندارد، «قلعه‌چه» است، افزود: انتظار داریم خیران با همکاری اداره‌کل نوسازی مدارس استان نسبت به برآورده کردن اعتبارات لازم جهت احداث یک باب مدرسه در این روستا اقدامات لازم را اتخاذ کند همچنین نسبت به نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس با بافت فرسوده و تخریبی در شهرستان خانمیرزا اقدامات لازم را صورت دهند.

کد خبر 635904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.