راهکار لندن برای حل مشکل اجتماعی عجیب شهروندان!

مسئولان منطقه لوکس سوهوی لندن برای مبارزه با هنجار اجتماعی ادرار کردن در خیابان، تدبیری اندیشیده‌اند که بر اساس آن، رنگ ضد ادرار روی بعضی از دیوارها ساختمان‌های عمومی که بیشترین افراد قانون‌شکن را به خود جذب می‌کند، پاشیده می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات شورای منطقه سوهوی لندن گزارش دادند که بعضی از ساختمان‌های این محل به‌ویژه مکان‌هایی که میزبان تفریحات شبانه است، با رنگ مخصوصی پوشیده خواهد شد که یک لایه ضدآب ایجاد می‌کند، به‌طوری‌که ادرار و سایر مایعات هنگام برخورد با دیوار به سمت مقابل منتشر می‌شود و افرادی را که برای ادرار آنجا را انتخاب می‌کنند با شگفتی بدی روبه‌رو می‌کند.

ابتکار لندن برای حل مشکل اجتماعی عجیب شهروندان!

جالب اینجا است که با وجود لوکس بودن این منطقه، بسیاری از افراد کارمند و ساکن محل، از وجود بوی ادرار به‌ویژه در روزهای دوشنبه شکایت دارند، چراکه تعطیلات یکشنبه، زمان تجمع افراد مخل نظم اجتماعی در این منطقه است و به این دلیل کارشکنی‌های بهداشتی زیادی نیز در این رابطه گزارش می‌شود.

ابتکار لندن برای حل مشکل اجتماعی عجیب شهروندان!

گویا این مشکل مختص لندن نیست و در سال ۲۰۱۲ نیز شورای شهر چستر در بریتانیا ابتکاری نسبتاً غیرمعمول را برای تنبیه تعداد افرادی که در خیابان ادرار می‌کنند، ارائه کرد؛ ابتکاری که نه‌تنها برای جیب افراد هزینه دارد، بلکه برای شخصیت آن‌ها نیز منفی تلقی می‌شود.

بر اساس این طرح، اگر افراد در حال ادرار کردن در فضای باز شناسایی شوند، دو انتخاب دارند: اول اینکه به دادگاه بروند و جریمه‌ای ۷۵ پوندی بپردازند یا در دوره آگاهی از میراث فرهنگی حضور پیدا کنند.

ابتکار لندن برای حل مشکل اجتماعی عجیب شهروندان!

متخلفانی که گزینه دوم را انتخاب می‌کنند از تأثیر اقدامات خود بر ساکنان و گردشگران مطلع می‌شوند. سپس فیلم دوربین مداربسته آن‌ها در حال ادرار کردن در ملاء‌عام نشان داده می‌شود. مسئولان با این کار قصد دارند متخلفان را در قبال آسیب‌های وارد شده به میراث شهر پاسخگو کنند و زشتی اعمالشان را به تصویر بکشند.

کد خبر 635890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.