معبر منتهی به پارکینگ یزدان ساماندهی می‌شود

مدیر ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد نبود پیاده‌روی مشخص برای عابران و توقف خودروها در ورودی معبر منتهی به پارکینگ یزدان را از مشکلات مرکز شهر دانست و گفت: تابلوی توقف ممنوع و حمل با جرثقیل در این محل به منظور رفع این معضل نصب شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان محقق امروز _ دوشنبه سوم بهمن‌ماه_ با اشاره به جایگاه طرح تفصیلی در برنامه‌ریزی شهری، اظهار کرد: این طرح مبنای بسیاری از طرح‌ها از جمله جانمایی پارکینگ‌های طبقاتی است، در شهرکرد «پارکینگ طبقاتی یزدان» نیز بر اساس طرح تفصیلی شهری احداث شده است.

وی افزود: احتمال دارد تملک اراضی برای احداث پارکینگ طبقاتی شهرکرد نیز بر اساس لکه‌گذاری که در طرح تفصیلی بوده انجام شده باشد؛ این پارکینگ در هسته مرکزی شهر احداث شده و بسیاری از معابر از جمله خیابان‌های سعدی، ملت، دوازده محرم، ولی عصر و مراکز تجاری و درمانی اطراف را به خوبی پوشش می‌دهد.

مدیر ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: مهندس مشاور در مطالعات طرح تفصیلی به این نتیجه رسیده که در این نقطه شهر باید یک پارکینگ برای ارائه خدمات به مراکز درمانی و تجاری احداث شود.

محقق تاکید کرد: در هر نقطه‌ای از شهر که شهرداری مکانی را به عنوان پارکینگ تملک می‌کند بر اساس کاربری است که در طرح تفصیلی مشخص شده است؛ البته ابتدا در طرح تفصیلی یک فضا به عنوان کاربری پارکینگ مشخص شده و بعد بر اساس تقاضای شهروندان ساکن در آن منطقه و درخواست‌های ارائه شده به شهرداری، مساحت جای پارک برآورد می‌شود، در مورد پارکینگ یزدان شهرکرد نیز همین مراحل طی شده و بعد بر احداث آن به صورت طبقاتی توافق شده است.

وی نبود پیاده‌روی مشخص برای عابران و توقف خودروها در ورودی معبر منتهی به پارکینگ یزدان را از مشکلات آن دانست و ادامه داد: تابلوی توقف ممنوع و حمل با جرثقیل در این محل نصب شده است، با این همه باید برای استفاده از پارکینگ فرهنگ‌سازی هم بشود تا شهروندان بدانند حق ندارند با پارک خودرو در محل غیر مجاز باعث شلوغی معبر شوند.

مدیر ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد با بیان اینکه از سمت کوچه مسجد جامع عبور برای خودروها یک‌طرفه و تابلوی «گردش به راست ممنوع» نیز نصب شده است، گفت: با وجود این اقدامات، بسیاری از شهروندان قانون را رعایت نمی‌کنند و سبب افزایش ترافیک در این محل می‌شوند.

کد خبر 635868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.