انجام موفق برنامه‌های فرهنگی در گرو محله‌محوری است

شهردار شهرکرد گفت: لازم است به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی، اطلاع‌رسانی دقیق و سایر اقدامات شهری به دل محلات برویم و از ظرفیت ائمه جماعات و روحانیون در این راستا استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _ دوشنبه سوم بهمن‌ماه _ در دیدار با مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه تمام تلاش این است که شهروندان ثمره فعالیت و اقدامات مجموعه مدیریت شهری را ببینند، اظهار کرد: لازم است در ابتدا مشکلاتی که سالیان سال است وجود دارد ریشه‌یابی شود. با توجه به اینکه این مشکلات پس از چند سال لاینحل باقی مانده‌، ممکن است حواشی داشته باشد و باید با ارائه راهکارها دستگاه‌های نظارتی و امنیتی به اقناع برسند.

وی افزود: در انجام امور باید همه جوانب سنجیده و کار جهادی انجام شود تا مشکلات شهروندان رفع شود و با سرعت بیشتری کار را پیش ببریم.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه نشست‌های داخلی با کارکنان بیشتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: علاوه بر شنیدن مشکلات کارکنان باید مطالبات مردمی را نیز بشنویم و پاسخگوی مطالبات آن‌ها باشیم.

واحدیان اضافه کرد: میان مردم و دستگاه‌ها شکاف ایجاد شده است و کاهش این میزان شکاف زمان‌بر خواهد بود، اما باید اعتماد و اطمینان سلب شده بازگردد و تا زمانی که این مهم رخ ندهد اقدامات و فعالیت مسئولان مؤثر نخواهد بود و نمود پیدا نمی‌کند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به محلات شهر، تاکید کرد: باید برای انجام برنامه‌های فرهنگی، اطلاع‌رسانی و سایر اقدامات به دل محلات برویم، در این راستا لازم است از ظرفیت ائمه جماعات و روحانیون بهره‌مند شویم.

برف‌روبی هشت میلیون مترمربع معبر اصلی و فرعی

شهردار شهرکرد با اشاره به ارائه خدمات شبانه‌روزی شهرداری در مواقع بارش، تصریح کرد: زمانی که سازمان هواشناسی هشدار می‌دهد یعنی همه مردم و مسئولان باید ضمن رعایت نکات ایمنی برای گذر از بحران همکاری کنند، در حال حاضر شهرکرد دارای هشت میلیون مترمربع معبر اصلی و فرعی است و در زمان بارش‌های همزمان نمی‌توان برف‌روبی را انجام داد، اما شهروندان می‌توانند در این مواقع به کمک مدیریت شهری بیایند.

واحدیان با بیان اینکه در زمان بارش‌ها خدمات‌رسانی را رها نکرده‌ایم، گفت: زمانی که معبری برف‌روبی می‌شود شهروندان باید از ریختن برف در منازل و پشت بام‌های خود به داخل کوچه و خیابان خودداری کنند تا بخشی از مشکلات در روزهای برفی رفع شود.

وی با اشاره به ارائه راهکار در حوزه‌های مختلف برای رفع مشکلات شهروندان، اظهار کرد: ارائه راهکار به دستگاه‌های نظارتی و بازرسی و متولیان امر برای اراضی روبه‌روی دانشگاه، محله ۳۲ منظریه و حریم قلعه چالشتر در ناحیه غرب از جمله اقداماتی بوده است که توسط شهرداری انجام شده تا بخشی از مشکلات شهروندان در این حوزه‌ها رفع شود.

شهردار شهرکرد تاکید کرد: مصوبات سفر ریاست جمهوری را پیگیری کرده‌ایم و بخش قابل توجهی از آنها به ثمر رسیده است؛ بعد از فصل زمستان نیز نهضت آسفالت را در سطح شهر اجرایی خواهیم کرد.

واحدیان ادامه داد: از مجموع ۱۶ دستگاه اتوبوس، هشت دستگاه دریافت شده و مابقی آن نیز در دست پیگیری است تا به شهرکرد برسد.

برای حل مشکل کمربندی ۱۵ خرداد همه متولیان به میدان بیایند

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین مختاری، مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه استان چهارمحال‌وبختیاری نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: اقامه نماز در دستگاه‌ها یک بازدارند است و حضور مسئولان ارشد دستگاه‌ها در نمازخانه موجب تشویق کارکنان به نماز می‌شود.

وی ادامه داد: اقامه نماز اول وقت، اجرای اقدامات فرهنگی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله اقداماتی است که شهرداری و سایر دستگاه‌ها می‌توانند برای کارکنان خود اجرا و از ظرفیت آن‌ها در این امور استفاده کنند.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به مشکلات شهری، خاطرنشان کرد: ترافیک سنگین زیبنده شهر نیست و باید برای حل مشکلات ترافیکی در سطح شهر هزینه کرد، به منظور اجرای ادامه کمربندی ۱۵ خرداد امام جمعه شهر کیان و سایر مسئولان نیز باید به میدان بیایند.

مختاری ادامه داد: زیباسازی ورودی‌های شهر از جمله مواردی است که مدیریت شهری باید به آن توجه کند، چراکه در فصل بهار و تابستان شهرکرد میزبان مسافران و گردشگران زیادی خواهد بود.

کد خبر 635862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.