توسعه فرهنگ زیست‌محیطی از اولویت‌های شهرداری است

مدیر HSE شهرداری سیرجان گفت: ترویج و توسعه فرهنگ زیست‌محیطی از سیاست‌های شهرداری و در صدر برنامه‌های واحد HSE است.

سودابه شهبا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری در راستای اجرای سیاست‌های مدیریت شهری در زمینه محیط زیست، همانند سال‌های گذشته با همکاری معاونت خدمات شهری، مدیریت HSE و واحد آموزش و سازمان مدیریت پسماند شهرداری برنامه مشترکی را با اداره حفاظت محیط زیست و سمن‌های محیط‌زیستی فعال برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه ترویج و توسعه فرهنگ زیست‌محیطی از سیاست‌های شهرداری سیرجان و در صدر برنامه‌های واحد HSE شهرداری است، افزود: شاید آلودگی هوا نامحسوس باشد، اما امروزه مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در صدر آمار فوتی‌ها قرار گرفته است.

مدیر HSE شهرداری سیرجان خاطرنشان کرد: دلیل نامگذاری روز هوای پاک اهمیت دادن به محیط زیست، یادآوری به مسئولان و ترغیب حس مسئولیت‌پذیری در خصوص مسائل زیست‌محیطی در میان شهروندان به منظور حفظ محیط زیست و هوای پاک است.

شهبا از اجرای برنامه‌های آموزشی حفظ محیط زیست توسط واحد HSE شهرداری با همکاری واحد آموزش و سازمان مدیریت پسماند شهرداری خبر داد و تصریح کرد: دانش‌آموزان با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی و دوچرخه به جای خودروی شخصی و کاهش مصرف انرژی می‌توانند در کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست سهیم باشند و به والدین خود برای انجام معاینه فنی اتومبیل و رفع عیب جهت جلوگیری از آلودگی هوا سفارش کنند.

وی گفت: اجرای نمایشی با موضوع محیط زیست از سوی اداره محیط زیست شهرستان، برگزاری نمایشگاه بازیافت توسط دانش‌آموزان یکی از دبستان‌های سطح شهر و اهدای بسته‌هایی با محتوای کتاب آموزش محیط زیست، کیسه نخی و نایلون‌های تجزیه‌پذیر از سوی مدیریت HSE شهرداری به دانش‌آموزان مدرسه غیردولتی دخترانه فاطمیه، از دیگر برنامه‌های روز هوای پاک شهرداری بود.

کد خبر 635793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.