سخت‌کوش‌ترین کشورهای جهان کدام است؟

سخت‌کوش‌ترین کشورهای جهان شامل مکزیک، کاستاریکا، شیلی، کره جنوبی، یونان، لهستان، آمریکا، ایرلند، استونی و جمهوری چک است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سخت‌کوش‌ترین کشورهای جهان ثروتمندترین کشورها نیستند. نگرش‌های فرهنگی، قوانین محل کار و عوامل اجتماعی_اقتصادی، از جمله فاکتورهای تعیین‌کننده تعداد ساعت‌های کاری کارمندان است، اما برخی افراد برای تأمین نیازهای شخصی یا خانوادگی خود باید ساعات بیشتری کار کنند. در کشور آمریکا بیشتر ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر به‌عنوان یک روز اداری معمولی در نظر گرفته می‌شود. بیشتر کارگران در این کشور به‌طور متوسط ۳۴.۴ ساعت در هفته کار می‌کنند. با این حال، بسیاری از مردم در سراسر جهان، ساعت‌های طولانی‌تری کار می‌کنند.

موضوع قابل توجه اینکه کارمندانی که ساعت‌های بیشتری کار می‌کنند، نسبت به افرادی که ساعت‌های کمتری کار می‌کنند، دستمزد سالانه بالاتری دریافت نمی‌کنند. به‌عنوان مثال، یک کارگر در هلند به‌طور متوسط سالانه ۵۴ هزار و ۲۶۲ دلار درآمد دارد و ۳۷.۳ ساعت در هفته کار می‌کند، اما میانگین درآمد یک کارگر در پرتغال برای ۴۰.۷ ساعت کار در هفته ۲۵ هزار و ۴۸۷ دلار است.

در آمریکا، بسیاری از کارمندان همواره با تعادل بین کار و زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند و اغلب اوقات تعطیلات خود را برای انجام کارهای بیشتر از دست می‌دهند. چندین کشور توسعه‌یافته نیز در حال آزمایش یک هفته کاری چهار روزه با هدف ایجاد تعادل، برخورداری از زندگی سالم‌تر و اجتناب از کار بیش از حد برای شهروندان خود هستند. در ادامه شما را با سخت‌کوش‌ترین کشورهای جهان آشنا می‌کنیم:

مکزیک

مردم مکزیک بسیار سخت‌تر از سایر اعضای OECD (سازمان همکاری و توسعه اقتصادی) کار می‌کنند و به‌طور متوسط سالانه ۲۱۴۸ ساعت در محل کار خود مشغول فعالیت هستند. اگرچه این کشور قوانین کار مخصوص به خود (۴۸ ساعت کار در هفته) را دارد، اما این قوانین به‌دلیل نرخ بالای بیکاری و دستمزد کم، به‌ندرت اجرا می‌شود. مکزیک یکی از دو کشور عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است، که به‌عنوان کشوری با درآمد متوسط در نظر گرفته می‌شود.

کاستاریکا

کاستاریکا به‌عنوان دومین کشور پرکار جهان در سازمان OECD شناخته شده است و ساعات کاری متوسط آن در سال ۲۰۲۱، ۲۰۷۳ ساعت بود. مردم این کشور به‌دلیل نرخ بالای فقر و بیکاری، باید ساعت‌های طولانی کار کنند تا بتوانند زندگی خود را تأمین کنند. با این حال تعداد ساعت‌های کاری کارگران در مقایسه با سال ۲۰۱۶ که حدود ۲۲۰۴.۷ ساعت و بالاترین میزان در بین کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی بود، به‌طور چشمگیری کاهش یافته است.

شیلی

کارگران در کشور شیلی در سال ۲۰۲۱، به‌طور متوسط حدود ۱۹۱۶ ساعت در سال کار می‌کردند، که ۱۵۵ ساعت بیشتر از کارگران آمریکایی است. با وجود قانون کار ۴۵ ساعت در هفته، به طور تقریبی ۱۶ درصد از تمام کارگران در این کشور بیش از ۵۰ ساعت در هفته کار می‌کنند. شیلی از نابرابری اجتماعی بسیار بالایی رنج می‌برد، به‌طوری که ۲۰ درصد از ثروتمندترین افراد آن سالانه حدود ۳۱ هزار دلار درآمد دارند و ۲۰ درصد قشر ضعیف آن به‌سختی می‌توانند درآمد سالانه ۲۴۰۰ دلار کسب کنند.

کره‌جنوبی

مردم کره‌جنوبی در سال ۲۰۲۱ به‌طور متوسط ۱۹۱۵ ساعت مشغول کار بودند. از سال ۲۰۱۵، این میزان به‌تدریج از ۲۰۸۳ ساعت کاهش یافته است، که بخشی از آن دلیل تصویب قانون توسط دولت بود که کارگران را ملزم به مرخصی می‌کرد. این قانون راه‌حلی برای کاهش نرخ زادوولد و افزایش بهره‌وری در کشور است و به افراد برای تشکیل خانواده، بهبود استانداردهای زندگی و ایجاد مشاغل بهتر، فرصت می‌دهد.

یونان

یونان دومین کشور پرکار در قاره اروپا محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۱، ساعت کاریِ ۱۸۷۲ ساعت را به نام خود ثبت کرد. اقتصاد این کشور به‌شدت تحت تأثیر بحران مالی جهانی سال‌های ۲۰۰۷-۲۰۰۸ قرار گرفت. کسری بودجه بالا و بدهی عمومی یونان، همراه با زیان‌های عظیم درآمدهای مالیاتی، باعث شد تا نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی این کشور به‌شدت افزایش یابد و نرخ بیکاری زیاد شود. اکنون یونان در مقایسه با سال‌های قبل، از وضعیت مالی بسیار با ثبات‌تری برخوردار است، اما نرخ بیکاری در آن هنوز به نسبت بالا است و در سال ۲۰۲۰ به ۱۶.۳ درصد رسید. در این کشور اغلب افراد شاغل ناچار هستند ساعت‌های بیشتری کار کنند تا دستمزد ازدست‌رفته اعضای خانواده بیکار خود را جبران کنند.

لهستان

ساعت کاری مردم لهستان در سال ۲۰۲۱ به‌طور متوسط ۱۸۳۰ ساعت بود. با اینکه میانگین ساعات کار هفتگی در این کشور کمتر از ۴۰ ساعت است، حدود ۱۰ درصد از مردان شاغل، بیشتر از ۵۰ ساعت در هفته کار می‌کنند. دستمزدهای سالانه در لهستان به نسبت پایین و حدود ۲۹ هزار و ۱۰۹ دلار است.

آمریکا

آمریکا، هفتمین کشور پرکار جهان در سال ۲۰۲۱ برآورد شد و میانگین ساعت‌های کار کارگران آمریکایی ۱۷۹۱ ساعت و کمتر از لهستان بود. کارگران آمریکایی در صنایع معدن و چوب برای ساعت‌های طولانی ۴۴ ساعت در هفته یا بیشتر کار می‌کنند. آن‌ها برخلاف همتایان اروپایی خود، از مرخصی درمانی با حقوق یا مرخصی زایمان با حقوق، برخوردار نیستند.

ایرلند

میانگین ساعت کار ایرلندی‌ها در سال ۲۰۲۱، حدود ۱۷۷۵ ساعت بود و ۲.۵۵ میلیون نفر در ایرلند تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ استخدام شدند، که بالاترین رکورد را در سطح ملی ایجاد کرد. بیشترین رشد شغلی ۳۹.۲ درصدی در این کشور مربوط به بخش‌های اسکان، مهمان‌داری و خدمات غذایی است که پس از محدودیت‌های کرونایی به‌طور قابل‌توجهی بهبود یافت.

استونی

در سال ۲۰۱۹، استونی یکی از کشورهای با عملکرد برتر اتحادیه اروپا از نظر مشارکت در بازار کار و اشتغال بود. قرنطینه سال ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، تأثیر مخربی بر میزان اشتغال افراد این کشور داشت، اما به نظر می‌رسد اقتصاد استونی به‌سرعت در حال بهبود است. مردم این کشور در سال ۲۰۲۱ به‌طور متوسط ۱۷۶۷ ساعت مشغول کار بودند.

جمهوری چک

کارگران در جمهوری چک در سال ۲۰۲۱ به‌طور متوسط ۱۷۵۳ ساعت کار کردند. هفته کاری در این کشور به‌طور متوسط بیش از ۳۳ ساعت محاسبه می‌شود، اما حدود ۵.۷ درصد از کارمندان بیش از ۵۰ ساعت در هفته کار می‌کنند. متوسط دستمزد سالانه در جمهوری چک حدود ۲۶ هزار و ۹۶۲ دلار است.

کد خبر 635684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.