بازگشت پنج‌ساله؛ طرح واشنگتن برای بهبود کیفیت زندگی شهری

افزایش فرصت‌های شغلی و جمعیت، کاهش شکاف‌های موجود در مسکن، بهبود دسترسی به خوراک و اینترنت و در نهایت نوسازی مرکز شهر از مهم‌ترین اهداف بلندپروازانه شهردار واشنگتن، پایتخت ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موریل باوزر سیاست‌مدار آمریکایی که از سال ۲۰۱۵ به عنوان هفتمین شهردار واشنگتن، دی. سی. مشغول به فعالیت بوده است، از آغاز طرحی تحت عنوان «بازگشت پنج‌ساله» خبر داده و مدعی شده است که شش هدف اصلی را در رأس برنامه‌ریزی‌های شهری قرار خواهد داد. این اهداف در بازه زمانی پنج ساله پیاده خواهد شد و بهبود چشمگیر کیفیت زندگی را برای شهروندان به ارمغان خواهد آورد.

در این راستا، قرار است تغییراتی که به دنبال انتشار بیماری کووید -۱۹ در پایتخت ایالات متحده آمریکا بر اقتصاد تحمیل شده است، جبران قابل‌توجهی را تجربه کند، ضمن این‌که کارآفرینی نیز به بهبود زندگی افرادی منجر خواهد شد که بر اثر شیوع این بیماری، مشکلات مالی بسیاری را تجربه کرده‌اند. رشد اقتصاد برابر که به بهبود کیفیت زندگی تمام شهروندان منجر خواهد شد نیز از دیگر اهداف موریل باوزر تا پنج سال آینده خواهد بود.

بازگشت پنج‌ساله؛ طرح واشنگتن برای بهبود کیفیت زندگی شهری

گزارش‌ها حاکی از آن است که بین سال‌های‌ ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ بیش از ۳۵ هزار نفر از ساکنان بین ۲۰ تا ۳۴ ساله پایتخت ایالات متحده آمریکا به سایر نقاط کشور و دنیا مهاجرت کردند تا به مسکن مقرون‌به‌صرفه و زندگی با هزینه کمتر دسترسی پیدا کنند. طرح بازگشت پنج‌ساله شامل حفظ ساکنان شهر و افزایش جمعیت از ۶۷۲ هزار در حال حاضر به ۷۲۵ هزار نفر تا سال ۲۰۲۸ خواهد بود که به‌ویژه با هدف افزایش جمعیت جوانان و جلوگیری از مهاجرت آنان انجام خواهد شد.

نوسازی مرکز شهر

شیوع بیماری کووید -۱۹ و ترویج دورکاری در واشنگتن، دی‌سی باعث شده است بسیاری از مراکز کاری و تجاری در مرکز شهر تعطیل و به سازه‌هایی بدون استفاده تبدیل شود. باوزر در نظر دارد مرکز شهر را از یک منطقه تجاری به محیطی کاملاً پرشور تبدیل کند تا از این طریق، نشاط شهروندی را افزایش دهد. در این راستا، قرار است هفت میلیون فوت مربع منطقه مسکونی در این منطقه ایجاد شود که سکونت بیش از ۱۵ هزار شهروند را به دنبال خواهد داشت و از این طریق در افزایش نشاط منطقه نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

علاوه بر این، ۳۵ هزار فرصت شغلی جدید، به‌ویژه در زمینه آموزش، تحقیقات، خدمات مشاوره‌ای، ارتباطات، طراحی، گردشگری، علوم زندگی، فناوری سلامت، هوش مصنوعی و امنیت سایبری در مرکز شهر به وجود خواهد آمد.

بازگشت پنج‌ساله؛ طرح واشنگتن برای بهبود کیفیت زندگی شهری

کد خبر 635679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.