از کامیون‌های حمل نمک عوارض دریافت شود

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: از چندین هزار دستگاه کامیون‌ حمل نمک دریاچه ارومیه که ماهانه از سطح شهر ارومیه عبور می‌کنند، باید عوارض دریافت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، توماج وحیدافشار امروز _یکشنبه دوم بهمن_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به سالروز حادثه پلاسکو اظهار کرد: حادثه پلاسکو یک تخریب پیش‌رونده و یک حادثه بسیار بد برای مدیریت شهری بود، هرچند تغییرات بسیاری در سازه این بنا بدون اطلاع مهندسان در کاربری و معماری انجام شده بود.

وی با بیان اینکه باید از تکرار اینگونه حوادث جلوگیری شود و نظارت بر ساختمان‌های ناایمن سرلوحه امور قرار گیرد، ادامه داد: باید سالروز این حوادث را به هر نحو یادآوری کنیم و در سطح شهر نیز ساختمان‌های تجاری قدیمی و خطرناک ایمن‌سازی شود و تا رفع مشکلات، مسائل را پیگیری کنیم.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص حماسه دوم بهمن افزود: دوم بهمن ۱۳۵۷ طاغوت با اقدامات مجاهد نستوه آذربایجان و انقلابیون ارومیه فروریخت و مشعلی را که حضرت امام خمینی (ره) در دل تاریکی برافروخته بود در ارومیه برافروخته‌تر کرد.

وی با اشاره به اینکه مرحوم «غلامرضا حسنی»، امام جمعه فقید ارومیه یک شخص نیست، بلکه مکتب و نمونه ایثار و حماسه و ولایتمداری و ولایت‌پذیری است، تصریح کرد: از شهرداری ارومیه بابت فضاسازی مناسب برای این ایام قدردانی می‌کنم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص اینکه تصویب عوارض محلی بر عهده شورای اسلامی شهر است، اضافه کرد: باید به صورت واضح و شفاف راهکاری بیندیشیم تا از چندین هزار دستگاه کامیون حمل نمک دریاچه ارومیه که ماهانه از سطح شهر ارومیه عبور می‌کنند، عوارض دریافت شود. زیرا عبور و مرور آن‌ها علاوه بر تخریب آسفالت موجب آلودگی هوا و ترافیک همچنین در صورت بروز حادثه یا نقص فنی موجب انتشار نمک در محیط شهری و محیط زیست اطراف می‌شود.

کد خبر 635599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.