شهردار نیویورک، برنامه بودجه سال آینده را ارائه کرد

شهردار نیویورک برای سال مالی آینده، بودجه‌ای ۱۰۲.۷ میلیارد دلاری ارائه کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار نیویورک ضمن اشاره به سرمایه‌گذاری در شهر حین واکنش به رشد اقتصادی کُند، تمرکز بر ریاضت اقتصادی و مقابله با بحران پناه‌جویان در سال گذشته، برای سال مالی آینده، بودجه اولیه ۱۰۲.۷ میلیارد دلاری ارائه کرد.

شهردار با اشاره به شجاعت، شفقت، روحیه بالا و توانمندی نیویورک در زمان بهبودی از بیماری همه‌گیر کووید -۱۹ اظهار کرد که بودجه اولیه با در نظر گرفتن بهبودی از کرونا و افزایش نرخ‌های بهره باعث تورم شد، اما وی تلاش خواهد کرد تا رشد آهسته شهر، نرخ خالی بودن ادارات، معاملات جدید نیروی کار با اتحادیه‌ها و هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی را متعادل کند.

وی بزرگ‌ترین فشار غیرمنتظره برای بودجه سال گذشته را پذیرش حدود ۴۰ هزار پناه‌جو از سایر ایالت‌ها طی ۹ ماه گذشته معرفی کرد و گفت که این بحران به‌رغم تخصیص بودجه‌هایی از سوی دولت فدرال، حدود یک میلیارد دلار هزینه برای شهر داشته است.

شهردار نیویورک خاطرنشان کرد که شهرداری با تمرکز بر مدیریت کارآمد بودجه و سنجش موفقیت‌های به‌دست‌آمده با دستاوردها و نه میزان پول خرج‌شده، ضمن حفاظت از بودجه خدمات ضروری، از بودجه جدید در راستای ایمن و تمیز نگه‌داشتن شهر، پیش‌برد اهداف عدالت‌محوری و مقرون‌به‌صرفه بودن و هدایت شهر به مسیر شکوفایی بهره خواهد بود.

شهردار نیویورک بودجه اولیه سال مالی آینده را ارائه کرد

شهردار اعلام کرد که ۸.۳ میلیارد از بودجه تعیین‌شده در صندوق ذخایر شهر حفظ می‌شود که شامل ۱.۶ میلیارد دلار در بخش عمومی، ۲۵۰ میلیون دلار در بخش تثبیت سرمایه، ۴.۵ میلیارد دلار در صندوق امانی مزایای سلامت بازنشستگان و ۱.۹ میلیارد دلار در صندوق روزهای سخت است.

شهردار نیویورک همچنین قصد دارد از محل بودجه ارائه‌شده در بخش‌های مسکن مقرون‌به‌صرفه، سرویس‌های بهداشتی، امنیت عمومی و انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کند که در این راه ۲۰ میلیون دلار را به بخش مسکن، ۲۵۹ میلیون دلار را به دستیابی به اهداف کاهش کربن و تقویت ایمنی، ۲۲۸ میلیون دلار را به بازسازی خیابان‌ها و ۱۶۰ میلیون دلار را به ارتقای سال تحصیلی جدید اختصاص داده است.

ابتکارات شهردار در زمینه اختصاص سرمایه به بخش مسکن مقرون‌به‌صرفه با استقبال ویژه‌ای مواجه شد اما مسئولان شهری کاهش بودجه در بخش‌های آموزشی، کتابخانه‌ها، خدمات اجتماعی، آموزش‌های دوران کودکی و سایر خدمات ضروری، همچنین افزایش بودجه پلیس را مورد انتقاد قرار دادند و اعلام کردند که بر سرمایه‌گذاری‌های هوشمند متمرکز خواهند شد تا از خدمات ضروری محافظت می‌کند.

شورای شهر نیویورک اعلام کرد که با تشکیل جلسات نظارتی بر بودجه آژانس و کارایی هزینه‌های جاری شهری، جزئیات این بودجه اولیه را با دقت بیشتری بررسی خواهد کرد.

کد خبر 635582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.