تمهیدات زمستانی ستاد مدیریت بحران شهرداری تالش

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری تالش از اتخاذ تمهیدات لازم و آماده‌سازی تجهیزات ستاد مدیریت بحران شهرداری برای مقابله با حوادث ناشی از شرایط نامناسب جوی بر اساس هشدارهای سازمان هواشناسی خبر داد.

محمدمهدی سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۷۰ نیروی عملیاتی ستاد مدیریت بحران شهرداری تالش با فرارسیدن فصل سرما بر اساس هشدارهای هواشناسی آماده‌باش هستند و این روند تا پایان فصل زمستان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر ستاد مدیریت بحران شهرداری تالش دارای یک دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر، یک دستگاه بیل مکانیکی، دو دستگاه کامیون کمپرسی و یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی مجهز به تیغه برف‌روب است.

سرپرست معاونت خدمات شهری تالش با بیان اینکه تمام ماشین‌آلات شهرداری فرسوده شده و این نهاد برای مواقع بحرانی و بارش برف، به‌شدت نیازمند تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین است، خاطرنشان کرد: با صاحبان شرکت‌های بخش خصوصی دارای ماشین‌آلات سنگین در شهرستان تالش هماهنگی لازم انجام شده است تا در زمان بارش برف و بحران به شهرداری کمک کنند.

سلامی تصریح کرد: با هشدار سازمان هواشناسی، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری تالش تشکیل می‌شود و نیروها در واحد آتش‌نشانی و دفتر معاونت خدمات شهری شهرداری مستقر می‌شوند تا هنگام بارش برف به صورت شیفتی با حضور در مناطق تعیین شده، مسیرهای منتهی به مراکز مهم را پاکسازی و بازگشایی کنند.

وی گفت: شهرداری برای دریافت ۱۰ هزار لیتر سوخت گازوئیل مورد نیاز ماشین‌آلات مکاتبات لازم را با شرکت نفت انجام داده و ۱۰ تن نمک را آماده و ذخیره کرده است تا در زمان بارش برف برای جلوگیری از یخ‌زدگی معابر مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود است که در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 635581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.