توافق شورای بارسلونا و آسترازنکا برای تقویت نوآورری

شورای شهر بارسلونا، پایتخت بخش خودمختار کاتالونیا در اسپانیا و آسترازنکا، شرکت داروسازی چندملیتی بریتانیایی-سوئدی، برای تقویت نوآوری، استعدادهای علمی و اکوسیستم کارآفرینی محلی در شهر توافق کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر بارسلونا و آسترازنکا برای ارتقای نوآوری، استعدادهای علمی و اکوسیستم کارآفرینی محلی با تمرکز بر سلامت و طرح بین‌المللی شهر قرارداد همکاری امضا کردند. اجرای این قرارداد بر عهده بارسلون اکتیوا، آژانس توسعه محلی پایتخت کاتالونیا قرار دارد.

معاون اول شهردار بارسلونا در توضیح امضای این قرارداد اظهار کرد: «بارسلونا شهری است که به آینده می‌نگرد و آسترازنکا تعهدی قاطع به علم و استعداد دارد. بارسلونا نیز در حال اجرای طرح‌های همکاری عمومی و خصوصی برای انتقال دانش بین دانشگاه و محیط تجاری است.»

مدیر آسترازنکا نیز اعلام کرد: «ما کاملاً معتقدیم که استعداد علمی و همکاری عمومی و خصوصی دو اهرم اساسی برای پیشرفت در نوآوری هستند و استراتژی توسعه خود را در اسپانیا بر پایه این دو ستون قرار دادیم.»

شورای شهر بارسلونا خاطرنشان کرد که قرارداد منعقدشده بخشی از تعهد آسترازنکا نسبت به کاتالونیا و سراسر اسپانیا است که در سال گذشته بیش از ۹۳ میلیون یورو در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است.

توافق بارسلونا و آسترازنکا برای تقویت نوآورری

آسترازنکا در حال حاضر ۳۲۶ کارآزمایی بالینی باز برای بیمارستان‌های اسپانیایی دارد و رتبه نخست را در بین تمام شرکت‌های وابسته اروپایی و رتبه دوم را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است. به‌واسطه توافق صورت‌گرفته، شورای شهر بارسلونا و آسترازنکا ملزم به اولویت‌بندی موارد مدنظر این توافق شامل توسعه ابتکارات و اقدامات برای حمایت از کارآفرینی، نوآوری و رقابت تجاری و جذب استعدادها و مشارکت‌های دولتی و خصوصی در بخش مراقبت‌های بهداشتی هستند.

شورا و آسترازنکا همچنین با هم همکاری خواهند کرد تا با هدف ایجاد اتحاد جدید با حامیانی از کشورها، شهرها یا مناطق مختلف، بخش سلامت بارسلونا را در سطح بین‌المللی معرفی کنند.

کد خبر 635580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.