تجلیل از پیشکسوت کشتی اصفهان

مراسم تجلیل از تقی رجایی پیشکسوت ورزش‌ کشتی استان اصفهان در قالب برنامه «سپاس‌ اسطوره» به‌همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایمنا، در سلسله برنامه‌های «سپاس اسطوره» روز گذشته _شنبه یکم بهمن‌ماه_ کارنامه تقی رجائی پیشکسوت ورزش کشتی در سالروز میلاد این بزرگ‌مرد ارزنده ورزشی مرور و از سال‌ها زحمات و افتخارات ورزشی وی تجلیل به‌عمل آمد.

حضور چهره‌های قدیمی ورزشی اصفهان، ورزشکاران قدیمی کشتی، مربیان سال‌های گذشته و پیشکسوتان این رشته‌ها از نکات قابل‌توجه این مراسم بود که در تالار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد.

رجایی رسم پهوانی را به جا آورد

در ابتدای مراسم احسان بعیدی معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: از همه شما ممنونم که باوجود روز تعطیل قرارمان را بر هم نزدید، باعث افتخار است در شهری زندگی می‌کنم که پهلوان بزرگی چون تقی رجایی دارد. به نمایندگی از شهرداری اصفهان و شورای اسلامی شهر اصفهان میزبان شما هستیم و محفل برای شما گوش شکسته‌ها است.

وی ادامه داد: از روزی که در اینجا حضور داشتم چندین بار با پهلوان رجایی دیدار و صحبت داشتیم که هیچوقت برای خود مطالبه‌ای نداشتند و تنها به فکر دیگران بودند که رسم پهلوانی همین است.

کشتی در کشور ما ورزش اول و ملی است

در ادامه مصطفی میرزایی، رئیس هیئت کشتی استان اصفهان، گفت: برنامه حاضر تجلیل از زحمت کش رشته کشتی است، کسی که عمر و جوانی خود را صرف ورزش کرد و بدون هیچ چشم داشتی به جوانان آموزش داد. به نمایندگی از جامعه کشتی حاضر شدم تا از پهلوان رجایی بابت تمامی زحماتش تشکر کنم، افرادی که در این مراسم حضور دارند هم سند کشتی کشور هستند.

وی ادامه داد: کشتی در کشور ما ورزش اول و ملی است چراکه بیش از ۸۲ در صد از مدال‌هایی که در مسابقات جهانی، آسیایی و بین المللی کسب شده متعلق به این رشته است. آدم‌های بزرگی مانند رجایی رشته کشتی را بزرگ کردند، من خودم را هیچوقت رئیس هیئت کشتی نمی‌دانم بلکه نماینده اهالی این رشته هستم.

باید از این قهرمانان درس ایثار، مقاومت و مردانگی یاد بگیریم

در ادامه برنامه حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: مقابل شما بزرگان صحبت کردن سخت است، جا دارد از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و همچنین هیئت‌های ورزشی به خصوص هیئت کشتی بابت این همکاری تشکر کنم. ما باید از این قهرمانان درس ایثار، مقاومت و مردانگی یاد بگیریم، نیاز جامعه امروز ما قهرمان در عرصه‌های مختلف است.
وی ادامه داد: در جلسات تدوین بودجه ۱۴۰۲ حضور داشتیم که درخواست شد بودجه بیشتری به ورزش اختصاص داده شود به ویژه رشته‌هایی مانند کشتی که نیاز جوانان است. من هم به کشتی علاقه دارم و این رشته را زیبا می دانم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، تصریح کرد: علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی می‌گفت روزی یک مینی‌بوس راهی محلات حاشیه نشین و کم برخوردار تهران شد و جوانان را برای تمرین رشته‌های کشتی و تکواندو به سطح شهر آورد که از آن مینی‌بوس چند قهرمان المپیک معرفی شد. ما باید رشته‌هایی که مقام معظم رهبری روی آنها تاکید دارند را در مناطق کم برخوردار هم گسترش دهیم.

رجایی مرد اخلاق و مرد نیک ورزش اصفهان است

ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون کشتی هم طی یک تماس تلفنی از تهران تولد رجایی را تبریک گفت و اظهار کرد: از شهرداری اصفهان بابت این کار خوب تشکر می‌کنم، باید به پیشکسوتان در تمام زمینه‌ها احترام بگذاریم زیرا وقتی می‌خواهیم الگو سازی انجام دهیم، بدون پیشکسوتان این اتفاق نمی‌افتد.

وی ادامه داد: باید اولویت ما در تمامی کارهای اجرایی و مراسمات حفظ احترام پیشکسوتان باشد تا ماهم یک روز توفیق پیدا کنیم و به جایگاه پیشکسوتی برسیم.

دبیر فدراسیون کشتی، تصریح کرد: رجایی مرد اخلاق و مرد نیک ورزش اصفهان است، امیدوارم این اقدام شهرداری اصفهان الگویی برای سایر نهادها و سازمان‌ها باشد.

کد خبر 635568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.