دورکاری ادارات اصفهان برای روز یکشنبه تمدید شد

بنا بر تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان، دورکاری کارمندان تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی ۹ شهر استان اصفهان به‌دلیل آلودگی هوا فردا یکشنبه دوم بهمن‌ تمدید شد.

به گزارش ایمنا، بر اساس اعلام کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان، برای فردا یکشنبه دوم بهمن، دورکاری کارمندان تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، خمینی‌شهر، برخوار، مبارکه، لنجان و نیز بخش‌های مرکزی شهرستان‌های شاهین‌شهر و نجف‌آباد و شهر سجزی تمدید شد.

در همین ارتباط، مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان، در گفت‌وگو با خبر ۲۰ شبکه اصفهان گفت که تا ساعات آینده درباره نحوه فعالیت بانک‌ها نیز برای روز یکشنبه اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فردا فعالیت تمامی مقاطع تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها به‌صورت غیرحضوری است، افزود: فردا فقط امتحانات نهایی پایه دوازدهم و دانشگاه‌ها طبق برنامه قبلی برگزار می‌شود، اما امتحانات دیگر مقاطع تحصیلی لغو شد.

تمدید دورکاری در تعدادی از شهرستان‌های اصفهان

همچنین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، منصور شیشه‌فروش اظهار کرد: در پی صدور هشدار نارنجی وضعیت هوا و استقرار توده هوای سرد و سنگین، پایداری جوّ و رطوبت زیاد که سبب تشدید شرایط آلودگی هوا، انباشت آلاینده‌ها در روزهای گذشته و قرارگیری شاخص کیفیت هوای اصفهان و مناطق مجاور در شرایط ناسالم برای عموم شده است، با تصمیم این کمیته، تمامی ادارات و بانک‌ها در شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، خمینی‌شهر، برخوار، مبارکه، زرین‌شهر و فولادشهر و نیز بخش‌های مرکزی شهرستان‌های شاهین‌شهر و نجف‌آباد و شهر سجزی برای دومین روز متوالی به‌صورت دورکار فعالیت خواهند کرد.

وی ادامه داد: مراکز امدادی، خدمات‌رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه‌روزی کماکان در این روزها ارائه خدمت خواهند کرد. بر اساس اعلام قبلی از مصوبات این کارگروه، یکشنبه دوم بهمن مدارس و مراکز آموزشی در شهرستان‌های یادشده به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و امتحانات دانشگاه‌ها مطابق برنامه برگزار خواهد شد.

️مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج و فرد در شهر اصفهان همچنان از در منزل اجرایی خواهد شد و با جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و بدون معاینه فنی، متخلفان توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

وی افزود: فعالیت تمام واحدهای صنعتی شناسایی‌شده در تشدید آلایندگی هوا ازجمله واحدهای تولید شن و ماسه، آجر و آسفالت با نظارت محیط‌زیست و به‌صورت موقت تعطیل اعلام شد.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: مطابق با تصمیم این کمیته، ایستگاه‌های سلامت با هدف اطلاع‌رسانی، آموزش و ارائه خدمات مرتبط در میدان‌های بزرگ و پرترافیک شهرها توسط دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال‌احمر استان استقرار خواهند یافت.

وی توصیه کرد: شهروندان با اجتناب از حضور و انجام فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز و هسته‌های مرکزی و پرترافیک شهرها در صورت حضور در این اماکن از ماسک استفاده کنند.

کد خبر 635545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.