افزایش رضایتمندی شهروندان با تسریع فرآیندهای کمیسیون ماده ۱۰۰

شهردار تیران با بیان اینکه زمان رسیدگی به پرونده‌ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ به کمترین زمان رسیده است، گفت: این موضوع رضایتمندی مراجعان و شهروندان را به همراه داشته است.

حسن حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده ۱۰۰، اظهارکرد: رسیدگی سریع به پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تیران، اطاله دادرسی در این حوزه را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه حجم زیادی از پرونده‌ها در گذشته در انتظار صدور رأی بود، افزود: انباشت پرونده‌ها در گذشته منجر به نارضایتی شهروندان و مراجعه‌کنندگان شهرداری شده بود، اما به تازگی رسیدگی به پرونده‌ها به‌روز شده است.

شهردار تیران خاطرنشان کرد: تغییرات انجام شده در واحد شهرسازی و معماری و دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰۰ سبب به‌روزرسانی پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی شده است.

حجتی تاکید کرد: در حال حاضر و در یک برنامه مشخص، کمیسیون ماده ۱۰۰ هر ۱۴ روز یک‌بار تشکیل، به پرونده‌های ارجاع شده رسیدگی و رأی لازم صادر می‌شود.

وی با اشاره به ترکیب این کمیسیون، تصریح کرد: مطابق قانون، قاضی دادگستری، نماینده فرماندار و یک نفر از شورای اسلامی شهر در این کمیسیون عضو و دبیر جلسه از کارکنان واحد شهرسازی و معماری است و پرونده‌ها و گزارش‌ها را ارائه می‌دهد.

شهردار تیران همکاری رئیس و قضات دادگستری، فرماندار، نماینده وزارت کشور و اعضای شورای اسلامی شهر تیران را در به‌روزرسانی پرونده‌ها و صدور رأی مهم دانست و گفت: مدیریت شهری در دوره جدید به کمیسیون ماده ۱۰۰ نگاه درآمدی نداشته و اصل بر پیشگیری از تخلفات و تسهیل کار شهروندان بوده است.

حجتی از شهروندان درخواست کرد تا در ساختمان‌سازی به دنبال راه غیرقانونی نروند، چراکه مشکلاتی را برای آنها ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه امکان اعتراض به رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ وجود دارد، افزود: جلسه تجدید نظر آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ برحسب میزان تقاضا در بازه زمانی ۴۵ روزه تشکیل می‌شود.

به گزارش ایمنا، مطابق ماده ۱۰۰ قانون شهرداری مالکان زمین‌ها و املاکی که در محدوده شهر یا حریم آن واقع شده است، باید قبل از هر اقدامی برای ساخت‌وساز یا تفکیک از شهرداری پروانه (مجوز) بگیرند. در صورتی‌که مالکان بنایی بدون اخذ مجوز ساخت از شهرداری دست به ساخت‌وساز بزنند، پرونده آنها به این کمیسیون ارجاع خواهد شد.

کد خبر 635519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.