امنیت ارمنستان، امنیت ایران است

سفیر ایران در ارمنستان در یک کنفرانس خبری، بر اهمیت امنیت ارمنستان برای ایران و همکاری با آن در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، عباس بدخشان ظهوری روز جمعه در سفری به استان سیونیک این کشور تاکید کرد که امنیت ارمنستان، امنیت ایران است.

وی این اظهارات را در یک کنفرانس خبری طی این سفر مطرح کرد. سفیر ایران در این کنفرانس خبری به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه ایران اشاره داشت که گفته بود وی امنیت ارمنستان و منطقه را امنیت ایران در نظر می‌گیرد.

سفیر ایران در ارمنستان اظهار کرد: ایران با همه همسایگان خود سیاستی معطوف بر توسعه همکاری در تمامی حوزه‌ها را دنبال می‌کند.

وی گفت: ارمنستان کشور همسایه و دوست ماست و ما این سیاست را در رابطه با این کشور هم دنبال می‌کنیم. وزیر امور خارجه ایران هم گفته است که امنیت ارمنستان، امنیت ایران است. موضع ایران همیشه این بوده است که باید طبق قوانین بین‌المللی به استقلال و تمامیت ارضی کشورها ازجمله ارمنستان احترام گذاشته شود.

ظهوری درباره روابط دوجانبه ایران و ارمنستان تصریح کرد: امیدوارم همکاری میان دو کشور کهن که چندین قرن پیشینه تاریخی دارند، بیش از این توسعه بیابد. فعالیت‌هایی در زمینه‌های مختلف ازجمله جاده‌ای و اقتصادی در حال انجام است. متاسفانه باید بگویم که درباره خط سوم فشار قوی مشکلاتی وجود دارد. کار در گذشته با تاخیر زیادی همراه بوده است، اما در حال حاضر، کار بهتر و سریع‌تر پیش می‌رود.

وی تاکید کرد: همکاری با ارمنستان در جهات مختلف برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است. به‌تازگی توافقی میان دو کشور برای تبادل گاز و برق انجام شد.

سفیر ایران در ارمنستان افزود: همکاری میان ارمنستان، ایران و روسیه می‌تواند نمونه همکاری سه‌جانبه در حوزه‌های متعددی در خاورمیانه باشد.

منبع: ایسنا

کد خبر 635516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.