کمک‌هزینه پخت نان افزایش می‌یابد/ قیمت برای مصرف‌کننده تغییر نمی‌کند

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: با اجرای فاز دوم مدیریت هوشمند توزیع آرد و نان کمک‌هزینه پخت نان افزایش می‌یابد، اما قیمت این محصول برای مصرف‌کننده تغییری نخواهد داشت.

به گزارش ایمنا، بیژن نوروزمقدم آبکنار اظهار کرد: فاز دوم مدیریت هوشمند توزیع آرد و نان قرار بود از ابتدای دی سال جاری آغاز شود، اما هنوز اجرا نشده است و زمان جدیدی نیز برای اجرای این طرح به ما ابلاغ نشده است.

وی افزود: در فاز اول مدیریت هوشمند توزیع آرد و نان، بدون افزایش قیمت این محصول برای مردم، کمک‌هزینه پخت نان معادل ۱۵ درصد قیمت نان فروخته‌شده هر شب به حساب نانوایان واریز می‌شود و قرار است در فاز دوم، مبلغ کمک‌هزینه پخت نان افزایش یابد تا از ضرر و زیان فعالان این بخش جلوگیری شود.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران تصریح کرد: با اجرای فاز دوم مدیریت هوشمند توزیع آرد و نان، قیمت نان برای مصرف‌کننده تغییری نخواهد کرد و مانند گذشته با کارت‌های بانکی قابل خریداری است.

وی اضافه کرد: درباره فاز دوم مدیریت هوشمند توزیع آرد و نان مطرح است که آرد بر اساس صحت عملکرد نانوایان به آن‌ها اختصاص یابد، اما هنوز به‌طور مکتوب چیزی به ما اعلام نشده است و نمی‌دانیم که این طرح از چه زمانی و به چه صورتی اجرا می‌شود.

مقدم آبکنار گفت: در حال حاضر، بر اساس عملکرد نانوایان با دستگاه‌های خرید نان، هر شب ۱۵ درصد کمک‌هزینه معادل قیمت نان فروخته‌شده به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

وی ادامه داد: در کارگروه آرد و نان استان تهران به ما اعلام شد که تا یک ماه دیگر یعنی تا بیست‌وپنجم دی فاز دوم مدیریت هوشمند توزیع آرد و نان اجرایی می‌شود، اما از این تاریخ عبور کرده‌ایم و هنوز این طرح اجرا نشده است.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: در حال حاضر، میزان سهمیه آرد نانوایان تغییری نداشته است و نرخ نان بر اساس قیمت ۱۴۰۰ به فروش می‌رسد، در حالی که قیمت همه کالاها افزایش زیادی داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین برخلاف وعده‌ها که قرار بود هزینه آب، برق و گاز ارزان در اختیار نانوایان قرار گیرد، آن نیز عملیاتی نشد.

منبع: تسنیم

کد خبر 635513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.