«قل آب» شروع‌کننده جشنواره تئاتر فجر

امروز و در اولین روز از چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، همزمان با افتتاح این دوره، شش نمایش صحنه‌ای و شش نمایش خیابانی اجرا می‌شوند.

به گزارش ایمنا، بخش اجراهای صحنه‌ای و خیابانی چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از امروز، شنبه، یکم بهمن آغاز و جشنواره چهل‌ویکم با برگزاری مراسم افتتاحیه خود در تالار وحدت، به‌طور رسمی آغاز به کار می‌کند.

پیش از این و از بیست‌وپنجم دی بخش رادیوتئاتر چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آغاز به کار کرد و قرار است همزمان با اولین روز اجراهای صحنه‌ای و خیابانی جشنواره، برگزیدگان خود را معرفی کند.

ساعت ۱۵:۳۰ تالار وحدت میزبان مراسم افتتاحیه چهل‌ویکمین جشنواره تئاتر فجر است که طی آن برگزیدگان بخش رادیوتئاتر، نمایشنامه‌نویسی و پژوهش نیز معرفی می‌شوند.

در اولین روز جشنواره و در بخش صحنه‌ای شش نمایش به صحنه می‌روند.

نمایش «طلقه‌الرحمه» به نویسندگی و کارگردانی محمد مؤید از کشور عراق اولین اثر بخش بین‌الملل جشنواره است که ساعت ۱۸ و به مدت ۵۰ دقیقه در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ میزبان نمایش «آخرین‌نامه» نوشته مهرداد کوروش‌نیا و کارگردانی مهسا بایرام‌زاده از نقده است که به مدت ۷۰ دقیقه اجرا می‌شود.

در این روز سالن سایه تئاتر شهر نیز میزبان نمایش «افلیا» به نویسندگی و کارگردانی مسعود طیبی است که با مدت زمان ۴۵ دقیقه در دو نوبت: ۱۷:۰۰ و ۱۹:۰۰ روی صحنه می‌رود.

مرکز تئاتر مولوی در اولین روز جشنواره چهل‌ویکم پذیرای نمایش «پیله‌های خیس» به نویسندگی مجید انوری و کارگردانی فائزه نوآبادی از گرگان است. این اثر با مدت ۴۵ دقیقه در دو نوبت ۱۶:۰۰ و ۱۹:۰۰ اجرا می‌شود.

تماشاخانه ایرانشهر هم در اولین روز جشنواره، تنها با سالن ناظرزاده کرمانی و میزبانی از یک اثر کار خود را آغاز می‌کند. در این سالن نمایش «الهه سنگ» به نویسندگی فرشید تمری و کارگردانی عبدالحکیم مشورتی از خواف با مدت ۵۵ دقیقه روی صحنه می‌رود. اجرای این اثر در دو نوبت ۱۷:۰۰ و ۲۰:۰۰ است.

تالار حافظ دیگر سالن میزبان جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر است که در روز اول و در دو نوبت ۱۸:۰۰ و ۲۰:۳۰ میزبانی نمایش «ژیگ» از تهران با مدت زمان ۵۰ دقیقه را عهده‌دار است. ناصر عاقبتیان نویسنده و کارگردان نمایش «ژیگ» است.

در بخش خیابانی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز در روز اول جشنواره شش اثر اجرا می‌شوند.

در پهنه رودکی و پیش از آغاز مراسم افتتاحیه جشنواره، نمایش «قل آب» به نویسندگی و کارگردانی بهناز زحمتکش از یزد ساعت ۱۴:۳۰ و به مدت ۱۷ دقیقه اجرا می‌شود. در ساعت ۱۵ نیز نمایش «بازمانده» به نویسندگی اصغر گروسی و کارگردانی مریم دهقانی از شیراز در پهنه رودکی اجرا می‌شود و مدت زمان این نمایش ۳۵ دقیقه است.

ساعت ۱۵:۳۰ و همزمان با آغاز مراسم افتتاحیه جشنواره، پهنه رودکی شاهد اجرای نمایش خیابانی «لیلی و مجنون» بهنام کاوه از آبادان است که با مدت زمان ۲۰ دقیقه اجرا می‌شود.

سپس و در ساعت ۱۶:۰۰، ۱۶:۳۰ و ۱۷:۰۰ به ترتیب نمایش‌های «یک فنجان قهوه برای عشق» به نویسندگی و کارگردانی جهانگیر چالاکی به مدت زمان ۲۵ دقیقه از بناب، «چرخیدن» به نویسندگی و کارگردانی آرش رضایی با مدت ۲۵ دقیقه از ازنا و «کوسه‌برنشین» به نویسندگی رضا فقیهی و کارگردانی مرجان خورسند از تهران به مدت ۲۰ دقیقه، اجرا می‌شود.

کد خبر 635290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.