صنعت هوافضای کشور چگونه توسعه می‌یابد؟

یک ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم گفت: چالش اصلی و مسئله مهم در توسعه فعالیت شرکت‌های خصوصی در حوزه هوافضا، مدیریت صادرات و ایجاد ارتباط با شرکت‌های بزرگ جهان است.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به چالش‌های موجود پیش‌روی پیشرفت صنعت هوافضای کشور، اظهار کرد: نخستین چالشی که در راستای توسعه شرکت‌های خصوصی برای پیشرفت صنعت هوافضا وجود دارد، تحریم است.

وی افزود: در حال حاضر شرکت‌های چندملیتی در کشورهای مختلف تأسیس شده است که برای صادرات و واردات محصولات مختلف با ایران همکاری می‌کنند و ارتباطی میان شرکت‌های داخلی با کشورهای گوناگون ایجاد کرده‌اند.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: این فرآیند در حوزه‌های مختلف دیگری نیز وجود دارد و برای توسعه صنایع گوناگون از جمله هوافضا، باید ارتباط با کشورهای دیگر وجود داشته باشد و این ارتباط بیشتر شود.

وی تاکید کرد: متأسفانه در حال حاضر ایران از نظر صادرات محصولات حوزه‌های مختلف از جمله هوافضا جایگاه مطلوبی ندارد و عملکرد ضعیفی داشته است؛ بنابراین در نخستین مرحله باید صادرات در حوزه هوافضا را ارتقا دهیم.

منتظری اشاره کرد: در این حوزه، کشورهای دیگری مانند ترکیه عملکرد بهتری داشته‌اند و تلاش کرده‌اند تمام محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر کنند.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: در حال حاضر همه تمرکز کشور بر شمار محدودی از علوم است و همین مسئله باعث ضعف عملکرد کشور در حوزه تجارت شده است.

منتظری افزود: به‌طور کلی چالش اصلی و مسئله مهم در توسعه فعالیت شرکت‌های خصوصی در حوزه هوافضا، مدیریت صادرات و ایجاد ارتباط با شرکت‌های بزرگ جهان است.

کد خبر 635246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.