صرفه‌جویی ۴۰ درصدی در مصرف برق با اجرای طرح آبیاری مدرن

شهردار گوگد از تجهیز ۷۰ درصد فضای سبز شهر به سیستم آبیاری قطره‌ای و بارانی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح در مصرف برق چاه‌های شهرداری ۴۰ درصد صرفه‌جویی شده است.

حسین علی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهم شهری احداث میدان در ورودی شهر گوگد از سمت گلپایگان است که طرح آن مصوب شده و در حال اجرا است.

وی افزود: به منظور اجرای این طرح جابه‌جایی تعدادی از درختان پارک لاله انجام می‌شود و تا پایان سال یا نیمه نخست سال ۱۴۰۲، احداث میدان به اتمام خواهد رسید.

شهردار گوگد با بیان اینکه از بوستان ۶۶ هکتاری لاله حدود ۱۵۰۰ مترمربع تملک می‌شود، خاطرنشان کرد: نزدیک به سه هزار متر کانیوگذاری به منظور دفع آب‌های سطحی در سطح کوچه‌های شهر اجرا شده است.

علی‌محمدی اضافه کرد: ۱۰ حلقه چاه ۱۵ تا ۲۰ متری برای دفع آب‌های سطحی حفر شده و ساماندهی بعضی قنوات شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در توسعه پارک‌های محله‌ای شهر، گفت: در حال حاضر دو پارک شفا و گل نرگس با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال اجرا است و تلاش داریم خردادماه سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

شهردار گوگد افزود: حدود ۷۰ درصد فضای سبز شهر گوگد به سیستم آبیاری قطره‌ای و بارانی تجهیز شده است و ۳۰ درصد باقی‌مانده نیز در دستور کار قرار دارد.

علی‌محمدی تاکید کرد: با اجرای این طرح ۴۰ درصد در مصرف برق چاه‌های شهرداری صرفه‌جویی شده است.

کد خبر 635240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.