طرح منش استادی برای اعضای هیئت علمی جدید استخدام اجرایی می‌شود

 وزیر علوم تحقیقات‌وفناوری گفت: طرح آموزش منش استادی و مهارت‌های شاگردپروری از سال آینده برای اعضای هئیت علمی که به تازگی جذب می‌شوند، اجرایی می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمدعلی زلفی‌گل، عصر امروز_ جمعه سی‌ام دی‌ماه_ با حضور در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گزارشی از برنامه‌های این وزارتخانه ارائه کرد.

وزیر علوم در این جلسه اظهار کرد: طرح آموزش منش استادی و مهارت‌های شاگرد پروری از سال آینده در مراکز آموزش عالی اجرا می‌شود.

زلفی‌گل افزود: تدریس در دانشگاه علاوه بر دانش و تخصص، نیازمند مهارت‌های معلمی، تدریس و هنر برقراری ارتباط با دانشجویان نیز است.

وی ادامه داد: طرح برگزاری منش استادی با همکاری معاونت آموزشی، معاونت فرهنگی و مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی تدوین شده و برای اعضای هیئت علمی که به تازگی جذب شده‌اند، اجرا می‌شود.

وی گفت: تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه موضوع مهمی است که وزارت علوم آن را دنبال می‌کند که در این زمینه نیازمند هماهنگی و عزم فرابخشی هستیم.

وزیر علوم اضافه کرد: در این راستا باید از تجربیات رشته‌های موفق همانند پزشکی که دانشجویان علوم نظری را در بیمارستان‌ها به عنوان یک مهارت به کار می‌گیرند استفاده شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این نشست اظهار کرد: اساتید در راستای تقویت روحیه پویایی و تحول گرایی دانشجویان نقش مهمی دارند.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری افزود: اساتید دانشگاه‌ها می‌بایست با استفاده از محتوای درسی تأثیرگذار، کارآمد و به روز در راستای ایجاد پویایی و تحول در دانشگاه‌ها ایفای نقش کنند.

وی افزود: محتوای دروس دانشگاه‌ها باید متحول شود و تولید محتوای جدید با استفاده از دانش نخبگان در این زمینه می‌بایست در دستور کار باشد.

در ادامه نیز برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به بیان نظرات خود در خصوص مسائل آموزش عالی کشور پرداختند.

منبع: مهر

کد خبر 635223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.