انباشت آلاینده‌ها جوی در اصفهان تا اواسط هفته آینده/چادگان سردترین نقطه استان اصفهان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به استقرار جریان‌های پایدار تا اواسط هفته آینده، گفت: با هشدار سطح زرد تا اواخر روز دوشنبه _سوم بهمن‌ماه_ در مناطق مرکزی، صنعتی و کلان‌شهر اصفهان سکون نسبی، انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا حاکم است.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، به دلیل استقرار جریانات پایدار، تا اواسط هفته آینده، پایداری هوای سرد در طول روز، کاهش دما، غبار صبحگاهی و نفوذ تدریجی توده هوای سرد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی از بیست‌وهشتم دی‌ماه با ورود سامانه پایداری جوی، افزود: با فعالیت این سامانه از چهارشنبه تا اواخر دوشنبه _سوم بهمن‌ماه_ در مناطق مرکزی، صنعتی و کلان‌شهر اصفهان سکون نسبی، انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا حاکم است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: افزایش شاخص کیفیت هوا، کاهش دید و کیفیت هوا، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت نبود مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در بعضی از ساعت‌ها در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها از اثرات مخاطرات سامانه پایداری جوی بر استان است.

وی مدیریت بهینه در استفاده از سوخت‌های فسیلی، کاهش تردد غیر ضروری و حرکات ورزشی در فضای باز به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی توصیه می‌شود.

کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا / لزوم پیشگیری از یخ‌زدگی لوله‌ها و مخازن آب در معرض هوا

معتمدی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد طی بیست‌وهفتم دی‌ماه با نفوذ توده هوای سرد و ماندگاری آن در استان گفت: فعالیت این توده سرد از اواخر پنجشنبه _بیست‌ونهم دی‌ماه_ آغاز شده و تا پایان یکشنبه _دوم بهمن‌ماه_ طی کاهش محسوس دما در تمام روز بین پنج تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد با یخبندان معابر عمومی و سطح جاده‌ها، بیشتر مناطق استان با شدت کاهش دما در نیمه جنوبی استان (جنوب غرب، جنوب، جنوب شرقی) مواجه خواهد بود.

وی افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی را از اثرات مخاطرات نفوذ توده هوای سرد دانست و اظهار کرد: مدیریت مصرف حامل‌های انرژی، کنترل دمای گلخانه‌ها و مراغداری‌ها، پیشگیری از یخ‌زدگی لوله‌ها و مخازن آب در معرض هوا توصیه می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز _جمعه سی‌ام دی‌ماه_ به ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به منهای دو درجه سانتی‌گراد می‌رسد،

وی خاطرنشان کرد: شهرستان چادگان با دمای منفی ۲۳ درجه سانتی‌گراد و خوروبیابانک با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شوند.

کد خبر 635160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.