۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی اصفهان به موتورسیکلت‌ مجهز می‌شود

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی این کلان‌شهر از وجود موتورسیکلت‌های ویژه محروم بود که با دستور و موافقت شهردار اصفهان و معاون خدمات شهری شهردار ۱۰ دستگاه موتور سیکلت ۲۵۰ خریداری شد و در حال تجهیز است.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به وضعیت ترافیک و وجود بافت‌های قدیمی شهری، هنگامی که با وقوع حادثه یا حریق مواجه می‌شویم، نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی بیش از گذشته گرفتار ترافیک معابر می‌شوند و همین امر زمان رسیدن آنها به محل حادثه یا حریق را طولانی می‌کند.

وی افزود: لازم است سازمان آتش‌نشانی به موتور سیکلت‌های ویژه مجهز شود تا در معابر کم‌عرض و زمان پیک ترافیک برای عملیات از آن استفاده شود، اما ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی سطح شهر از این امکان محروم بود که به دستور و موافقت شهردار و معاون خدمات شهری شهردار ۱۰ دستگاه موتور سیکلت ۲۵۰ خریداری شد و در حال تجهیز است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: در تلاش هستیم همه ایستگاه‌های آتش‌نشانی از موتورسیکلت بهره‌مند شوند و در زمانی که با پیک ترافیک روبه‌رو هستیم، از این موتورسیکلت‌ها برای دور زدن ترافیک استفاده کنیم و در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: زمان از مؤلفه‌های بسیار مهم برای ما در سازمان آتش‌نشانی است تا بتوانیم در دقایق اولیه بروز حریق و حادثه در محل حضور یابیم و حادثه را کنترل کنیم، بنابراین یکی دیگر از محاسن استفاده از موتورسیکلت، عبور از معابر باریک در نقاط مختلف شهری است که امکان تردد خودرو در آن وجود ندارد، لذا در این‌گونه موارد نیز با وجود موتورسیکلت راحت‌تر می‌توان در دقایق اولیه به محل حریق و حادثه رسید و ارائه خدمت بهتر و حرفه‌ای‌تر صورت می‌گیرد.

مطلبی تصریح کرد: موتورسیکلت‌هایی که در حال تجهیز است، به دو دستگاه خاموش‌کننده شش کیلویی بیوورسال که قدرت خاموش‌کنندگی بسیار بالایی دارد و یک دستگاه خاموش‌کننده کوله‌پشتی AFC مجهز می‌شود که با استفاده از آن‌ها به راحتی می‌توان یک حریق گسترده را مهار کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه آتش‌نشانی اصفهان به موتورسیکلت مجهز است، گفت: تمام دغدغه مسئولان، آسایش و ایمنی شهروندان است، چراکه اصفهان باید نمادی از «شهر زندگی» باشد و این اقدامات گامی برای تحقق این شعار است، لذا امیدواریم همه مردم از ایمنی کافی بهره ببرند و شاهد حریق و حادثه در سطح شهر نباشیم.

کد خبر 635101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.