ضرغامی: سواحل مکران و قلب آن چابهار جاذبه بکر گردشگری کشور است

وزیر میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه سواحل مکران و به‌طور ویژه چابهار جاذبه بکر گردشگری کشور محسوب می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم مشکلات زیرساختی حوزه گردشگری منطقه برطرف شود.

به گزارش ایمنا، عزت‌الله ضرغامی پس از بازدید از ظرفیت‌های گردشگری سواحل جنوب استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان در حوزه ماموریتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به‌ویژه در زمینه گردشگری ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که متاسفانه به دلایل مختلف، بخش زیادی از این ظرفیت‌ها به فعلیت نرسیده است.

وی گفت: ظرفیت‌های گردشگری سیستان و بلوچستان در حوزه شهرستان‌های مستقر در سواحل مکران به‌طور ویژه در چابهار و کنارک ارزشمند و ویژه است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی‌ای که در این منطقه انجام می‌شود ظرفیت کار گردشگری دارد، خاطرنشان کرد: امروز که همه جای کشور را موج سرما فراگرفته، چابهار از بهترین آب و هوا برخوردار است و به معنای واقعی همان چهار بهار و به عبارتی منطقه همیشه بهار محسوب می‌شود.

ضرغامی گفت: کوه‌های مریخی یا مینیاتوری یکی از ظرفیت‌های کم‌نظیر گردشگری در شهرستان چابهار است که از زیباترین مناظر طبیعی کشور و یک اکوتوریسم فوق‌العاده محسوب می‌شود که در کمتر جایی می‌شود مشابه آن را دید و امید داریم با طرح‌هایی که در دستورکار قرار دارد بتوانیم در آینده، این منطقه را به یک هدف گردشگری پرجاذبه برای گردشگران تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: امروز ظرفیت‌های این منطقه را از نزدیک بازدید کردیم و جمع‌بندی این بود که این ظرفیت‌ها کاملا بکر است و در این زمینه، زیرساخت‌ها کمی با مشکل مواجه است که تلاش می‌کنیم با همکاری مسئولان استان این مسائل برطرف شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 635092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.