کشف آسیب‌پذیری امنیتی در گوگل‌کروم

محققان شرکت Imperva گزارش داده‌اند که جدیت این آسیب‌پذیری در این واقعیت نهفته است که به هکرها اجازه می‌دهد فایل‌های حساس کاربران از جمله: محتویات کیف پول ارزهای دیجیتال و اعتبارنامه‌های ورود را به سرقت ببرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فناوری‌های جدید گیمینگ، عرضه طرح اشتراک سالانه توئیتر، کشف آسیب‌پذیری امنیتی در گوگل کروم، افشای سوالات کنکور در فضای مجازی، تاثیر قطعی اینترنت بر وضعیت تهران، مشاهده گوشی سامسونگ گلکسی A24 4G در گیک‌بنچ و بروز مشکل فنی موقت در بخش ارتباطات زیرساخت جزو پربازدیدترین اخبار علم و فناوری در هفته گذشته بود.

فناوری‌های جدید گیمینگ

در نمایشگاه فناوری CES، رایانه‌های مجهز به جدیدترین تراشه‌های رقبای AMD و Nvidia به نمایش درآمدند. در این نمایشگاه فناوری‌های جدیدی از جمله جلیقه و سایر محصولات شبیه‌سازی پوشیدنی برای تجربه بهتر گیمرها ارائه شد.

عرضه طرح اشتراک سالانه توئیتر

توئیتر اعلام کرد برای سرویس اشتراکی «توییتر بلو» که شامل تیک احراز هویت است، اشتراک سالانه عرضه می‌کند که نسبت به قیمت اشتراک ماهانه، ارزان‌تر است. کاربران می‌توانند با پرداخت ۸۴ دلار، اشتراک سالانه سرویس «توییتر بلو» را خریداری کنند در حالی که قیمت اشتراک ماهانه "توئیتر بلو" در نسخه وب، هشت دلار و در دستگاه‌های اپل، ۱۱ دلار است.

توئیتر اعلام کرد این تخفیف در کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا، انگلیس، ژاپن، نیوزیلند و استرالیا موجود خواهد بود. از زمانی که ایلان ماسک، توئیتر را در اکتبر گذشته به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد، تغییراتی را در این شرکت شبکه اجتماعی آغاز کرده که شامل طرح اشتراک جدید برای «توئیتر بلو» است.

تیک احراز هویت پیش از این به حساب‌های کاربری سیاست‌مداران، شخصیت‌های معروف، خبرنگاران و چهره‌های سرشناس دیگر اختصاص داشت، اما با گزینه اشتراک که با هدف تقویت درآمد توئیتر در سال میلادی گذشته معرفی شد، همه کسانی که حاضر هستند پول پرداخت کنند، می‌توانند این تیک آبی را دریافت کنند.

کشف آسیب‌پذیری امنیتی در گوگل‌کروم

محققان در زمینه امنیت اطلاعات موفق شدند یک آسیب پذیری امنیتی خطرناک را در مرورگر کروم و سایر مرورگرهای مبتنی بر پروژه کرومیوم پیدا کنند که حدود ۲.۵ میلیارد کاربر در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

محققان شرکت Imperva گزارش داده‌اند که جدیت این آسیب‌پذیری در این واقعیت نهفته است که به هکرها اجازه می‌دهد فایل‌های حساس کاربران از جمله: محتویات کیف پول ارزهای دیجیتال و اعتبارنامه‌های ورود را به سرقت ببرند. کروم و مرورگرهای مبتنی بر پروژه مرورگر وب منبع باز Chromium در تعامل با لینک‌های نمادین در سیستم فایل‌ها از یک نقص رنج می‌برد.

این پیوندهای نمادین می‌توانند برای ایجاد میانبرها، تغییر مسیر فایل‌ها یا سازماندهی آن‌ها با انعطاف بیشتر مفید باشند، اما اگر به درستی مدیریت نشوند، می‌توانند به آسیب پذیری برای هکرها تبدیل شوند. به گفته محققان هر هکری می‌تواند یک محافظ کیف پول جعلی ارز دیجیتال و یک وب سایت ایجاد کند که از کاربران بخواهد کلیدهای بازیابی خود را دانلود کنند.

تاثیر قطعی اینترنت بر وضعیت تهران

قطعی اینترنت در هنگام کنکور دردساز شده و مشکلات فراوانی را برای شهروندان سراسر کشور ایجاد کرد. به گفته شهروندان تهرانی به دلیل قطع اینترنت موبایل در نقاط مختلف شهر سرویس تاکسی اینترنتی برای مسافران و برخی راننده‌ها از کار افتاده است و امکان پرداخت وجه با موبایل هم فراهم نبوده است.

مشاهده گوشی سامسونگ گلکسی A24 4G در گیک‌بنچ

شرکت سامسونگ در این هفته دو گوشی گلکسی A14 5G و A23 5G را وارد بازار هند کرد اکنون نیز گوشی گلکسی A24 4G در پلتفرم گیک‌بنچ با شماره مدل SM-A245F مشاهده شده است. این محصول دارای نمایشگر ۶.۲۴ اینچی AMOLED با رزولوشن +FHD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز است.

گوشی سامسونگ گلکسی A24 4G از تراشه مدیاتک Helio G99 بهره می‌برد که با چهار گیگابایت حافظه رم همراه است. این محصول با استفاده از سیستم‌عامل Android13 اجرا می‌شود. گیک‌بنچ هنوز اطلاعات بیشتری در مورد این محصول ارائه نکرده است.

شایعات ارائه شده حاکی از این است که انرژی مورد نیاز گوشی سامسونگ گلکسی A24 4G با استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود و از فناوری شارژ سریع ۲۵ وات بهره می‌برد. یک دوربین سه‌گانه در پنل پشتی گوشی تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض پنج مگاپیکسلی و دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی می‌شود. یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی نیز روی نمایشگر آن قرار دارد.

بروز مشکل فنی موقت در بخش ارتباطات زیرساخت

سهراب آغ‌بیات اظهار کرد: اختلال به‌وجودآمده تا حدود زیادی رفع شده است و با تلاش همکاران این موضوع بر طرف خواهد شد. ترافیک اینترنت مدارس بر ترافیک داخلی هم تاثیر گذاشته است و قطعاً این مشکل برای کاربران و مشترکان اینترنت خانگی و ثابت برطرف می‌شود.

معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت خاطرنشان کرد: در حال حاضر، همکاران مشغول رفع مشکل و مدیریت آن هستند و امیدوارم تا شنبه این مشکل برطرف شود.

آغ‌بیات تاکید کرد: کاربران تداوم اختلال، نوع اختلال و سکوی مختل‌شده را به ۱۰۰۰۶۰۰ پیامک کنند.

کد خبر 635069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.