هوای مه‌آلود زمان مناسبی برای رانندگی نیست

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان گفت: هوای مه‌آلود مناسب رانندگی نیست و باعث افزایش خطر تصادف می‌شود.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هوای مه‌آلود یکی از خطرناک‌ترین شرایط آب و هوایی بوده که رانندگان ممکن است با آن مواجه شوند، چراکه قرار گرفتن در مه غلیظ باعث کاهش دید راننده شده و به طور تقریبی هیچ چیزی دیده نمی‌شود.

وی افزود: رانندگان باید تا حد ممکن از رانندگی در شرایط مه‌آلود خودداری کرده و زمانی که مجبور به این کار شدند با حداقل سرعت رانندگی کرده و از چراغ مه‌شکن و در صورت نبود مه‌شکن از چراغ جلو با نور پایین استفاده کنند.

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان تصریح کرد: در صورت تراکم ترافیک در مه غلیظ در صورت امکان وسیله نقلیه را در جای مناسبی متوقف کرده و تا زمانی که فاصله ایمن از جلو قابل مشاهده نباشد از ادامه حرکت خودداری یا برای ادامه حرکت از خطوط وسط و کنار جاده استفاده شود.

وی اضافه کرد: در صورت بخار کردن شیشه جلو از دستگاه تهویه خودرو استفاده شود یا شیشه سمت راننده را مقداری پایین آورده تا بخار حاصل از بین رفته و مانع دید نشود و با استفاده از چراغ‌ها و فلاشر حضور خود در جاده را به دیگران اعلام کنند.

سرهنگ زارع خاطرنشان کرد: رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی و قرار دادن زمان بیشتر برای مسافرت و توجه به هشدارهای پلیس از مهم‌ترین الزامات برای رانندگی در شرایط هوای مه‌آلود است.

کد خبر 635043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.