روند جمع‌آوری افراد بی‌خانمان و معتاد سرعت بالایی گرفته است

دادستان تهران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در دو هفته اخیر روند ساماندهی و جمع‌آوری افراد بی‌خانمان، معتاد و معتاد متجاهر سرعت بالایی گرفته است که ۳۳۰۰ نفر از آن‌ها به کمپ‌های مختلف و بقیه به گرمخانه‌های شهرداری و اماکن درمانی معرفی شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، علی صالحی در بازدید از منطقه شوش، هرندی و گرمخانه‌های جنوب تهران، اظهار کرد: این بازدید به منظور بررسی طرح جمع‌آوری معتادان به‌ویژه معتادان متجاهر که تصویر نامناسبی از کلانشهر تهران ارائه می‌دهد در این محلات انجام شده است.

وی ادامه داد: معتادان متجاهر نیز شهروند همین شهر هستند و مانند سایر مردم حقوقی دارند و مناسب نیست شب‌های سرد زمستانی را در خیابان سپری کنند.

دادستان تهران تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در دو هفته اخیر روند ساماندهی و جمع‌آوری افراد بی‌خانمان، معتاد و معتاد متجاهر سرعت بالایی گرفته است که ۳۳۰۰ نفر از آن‌ها به کمپ‌های مختلف و بقیه به گرمخانه‌های شهرداری و اماکن درمانی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: بازدیدها و نظارت دادستانی تهران در این طرح به صورت مستمر تا پاکسازی کامل این منطقه ادامه خواهد یافت، در اولین گام طی مدت یک هفته قرارگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر در این محل باید ایجاد شود.

صالحی گفت: مقرر شد شهرداری تا یک هفته آینده مکانی را به‌عنوان قرارگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر تعیین و جهت ساماندهی معتادان متجاهر تحویل دهد، تمام ضایعاتی‌های غیرمجاز محله شوش و هرندی به ویژه در کوچه صابونچی باید پلمب شوند، در خصوص جانمایی مرکز جامع غربال تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی افزود: تمام مدیران و مسئولان شهر تهران کمک کنند تا این طرح با موفقیت اجرایی شود و دادستانی تهران با تمام نیرو از این طرح حمایت قضائی خواهد کرد.

کد خبر 635035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.