فرهنگ استفاده از پارکینگ‌های عمومی در شهرکرد ضعیف است

مدیر ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد گفت: فرهنگ استفاده از پارکینگ‌های عمومی در شهرکرد ضعیف است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان محقق امروز _ پنجشنبه بیست‌ونهم دی‌ماه _ در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه طرح تفصیلی در برنامه‌ریزی شهری، اظهار کرد: این طرح مبنای بسیاری از طرح‌ها از جمله جانمایی پارکینگ‌های طبقاتی است، پارکینگ طبقاتی یزدان نیز بر اساس طرح تفصیلی شهری احداث شده است.

وی افزود: احتمال دارد تملک اراضی برای احداث پارکینگ طبقاتی شهرکرد بر اساس لکه‌گذاری در طرح تفصیلی انجام شده باشد، این پارکینگ در هسته مرکزی شهر احداث شده است و بسیاری از معابر از جمله خیابان‌های سعدی، ملت، ۱۲ محرم، ولی‌عصر (عج) و مراکز تجاری و درمانی اطراف را به‌خوبی پوشش می‌دهد.

مدیر ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: مهندس مشاور در مطالعات طرح تفصیلی به این نتیجه رسیده است که در این نقطه از شهر باید یک پارکینگ برای ارائه خدمات به مراکز درمانی و تجاری احداث شود.

محقق تاکید کرد: در هر نقطه از شهر که شهرداری مکانی را به عنوان پارکینگ تملک می‌کند، بر اساس همان کاربری است که در طرح تفصیلی مشخص شده است، البته ابتدا در طرح تفصیلی یک فضا به عنوان کاربری پارکینگ مشخص و بر اساس تقاضای شهروندان ساکن در آن منطقه و درخواست‌های ارائه شده به شهرداری، مساحت جای پارک برآورد می‌شود، در مورد پارکینگ یزدان شهرکرد نیز همین مراحل طی شده و برای احداث آن به صورت طبقاتی توافق شده است.

وی با اشاره به علل ترافیک در سطح شهر شهرکرد و کمبود پارکینگ استاندارد، اضافه کرد: تعدادی پارکینگ در سطح شهر وجود دارد که در بسیاری از مواقع خالی هستند، زیرا فرهنگ استفاده از پارکینگ‌های عمومی در شهرکرد ضعیف است.

محقق با بیان اینکه پارکینگ طبقاتی یزدان از سال‌های گذشته در یکی از نقاط پرترافیک شهرکرد احداث شده است که سهم بسزایی در کاهش ترافیک خیابان ولیعصر، ۱۲ محرم و ملت دارد، تصریح کرد: این پارکینگ در چند طبقه احداث شده و دارای امکاناتی نظیر آسانسور، نگهبان، دوربین و سرویس بهداشتی است اما در ساعت‌های شلوغ روز طبقات بالای این پارکینگ همیشه خالی بوده و شهروندان خودروهای خود را در حاشیه خیابان پارک می‌کنند و موجب گره‌های ترافیکی در خیابان‌های اطراف می‌شود.

وی گفت: تعدادی پارکینگ نیز در اطراف مراکز درمانی و آموزشی شهرکرد وجود دارد که این پارکینگ‌ها تنها یک قطعه زمین مسطح شده هستند و امکانات خاصی ندارند، اما در ساعت‌های پرتردد ظرفیت این پارکینگ‌ها تکمیل می‌شود و پارکینگ‌هایی که ورودی دریافت می‌کنند مورد استقبال قرار نمی‌گیرند.

محقق با بیان اینکه قیمت پارک در پارکینگ‌ها بسته به خدمات پارکینگ متفاوت است، افزود: قیمت پارک در پارکینگ یزدان با ارائه خدماتی نظیر آسانسور، دوربین و مسقف بودن نسبت به پارکینگ‌های زمینی بیشتر است.
وی گفت: شهروندان می‌توانند تخلفات دیده شده در پارکینگ‌ها از قبیل نصب نکردن نرخ‌نامه و افزایش بهای بیشتر را به سامانه ۱ ۱۳۷ اطلاع دهند یا به شماره ثابت ۳۲۲۵۰۹۱۵_ ۰۳۸ اعلام کنند.

کد خبر 634996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.