مهلت یک‌ هفته‌ای برای علت‌یابی چالش‌های آلودگی هوای اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به فعالیت ۳۰ اکیپ برای مقابله با تخلفات آلودگی هوا، گفت: کمیته‌ای علمی متشکل از اساتید دانشگاه و کارشناسان اصفهان، در مهلت یک‌ هفته‌ای گزارش چالش‌های بروز پدیده آلایندگی‌ها را علت‌یابی می‌کنند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری کمیته اضطرار آلودگی هوا طی بیست‌وهشتم دی‌ماه طی استمرار آلودگی هوا به رغم بارش‌های برف و باران، اظهار کرد: در این جلسه گزارش اداره کل هواشناسی از وضعیت آلودگی هوای اصفهان و وضعیت ۱۴ ایستگاه سنجش کیفیت هوای شهرداری و محیط‌زیست مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که با تشکیل کمیته‌ای علمی متشکل از اساتید دانشگاه، کارشناسان هواشناسی و محیط زیست استان اصفهان در مهلت یک هفته‌ای دلایل بروز پدیده آلایندگی‌ها در اصفهان علت‌یابی شود.

وی با تاکید بر اینکه گزارش‌های نهایی کمیته علمی از چالش‌های بروز پدیده الودگی هوای اصفهان تا اواسط هفته آینده به اطلاع مردم اصفهان خواهید رسید، افزود: طی این مدت ۳۰ اکیپ متشکل از مرکز بهداشت، صنعت و معدن و اداره محیط زیست ضمن بررسی مستمر پایش کیفی هوا و غلظت آلاینده‌ها با هرگونه عوامل و علل افزایش آلاینده‌ها به طور جدی برخورد خواهند کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: برای بررسی هرچه بهتر علل آلودگی‌ها، اداره کل هواشناسی اصفهان نیز موظف به بررسی و سنجش کامل شاخص صحیح ایستگاه‌های کیفی هوا و ارائه آن‌ها به سازمان محیط زیست استان اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی‌های کمیته علمی در صورت نیاز به تمهیدات خاص ستاد بحران تشکیل و تصمیم‌های نهایی گرفته و اعلام خواهد شد.

کد خبر 634930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.