پلمب ۲ کارگاه مصالح‌فروشی در منطقه ۹

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به درخواست‌های مردمی و پیگیری واحد پیشگیری از تخلفات شهری در طرح سامان‌دهی مشاغل مزاحم، دو کارگاه مصالح‌فروشی در محدوده مسکونی به‌دلیل بی‌توجهی صاحبان این کارگاه‌ها به اخطارهای متوالی، با تفهیم حکم قضائی پلمب شد.

به گزارش ایمنا، سیدسلمان قاضی‌عسگر با تاکید بر نقش و اهمیت فرهنگ شهروندی در رفع مشاغل با فعالیت مزاحم و آلاینده اظهار کرد: آموزش‌های شهروندی با بهره‌گیری از تمام ابزارهای تبلیغاتی و آموزشی برای فرهنگ‌سازی عمومی امری ضروری و تأثیرگذار است.

وی افزود: بازدیدهای میدانی، گزارش‌های منطقه و شکایات مردمی به عنوان منبع اطلاعاتی رسیدگی به این معضل است که با توجه به بافت مسکونی متراکم منطقه ۹ شهرداری اصفهان، رسیدگی به شکایات مردمی درباره مزاحمت‌های شغلی با حساسیت و دقت بالایی انجام می‌شود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: باتوجه به درخواست‌های مردمی و پیگیری واحد پیشگیری از تخلفات شهری در طرح ساماندهی مشاغل مزاحم، دو کارگاه مصالح‌فروشی در محدوده مسکونی به دلیل بی‌توجهی صاحبان این کارگاه‌ها به اخطارهای متوالی، با تفهیم حکم قضائی پلمب شد.

وی ادامه داد: در راستای رفع مشاغل مزاحم و با توجه به آلودگی هوا و تولید آلاینده‌ها و اهمیت سلامت شهروندان در سطح منطقه، دو کارگاه تولید زغال با تفهیم اخطاریه محیط زیست در خیابان نبوی‌منش جمع‌آوری و به مکان دیگر انتقال داده شد.

قاضی‌عسگر هدف از جمع‌آوری مشاغل مزاحم در بافت‌های مسکونی را حفظ سلامت روحی و جسمی شهروندان و راهنمایی مشاغل به بافت‌های تجاری یا صنعتی دانست و افزود: به سه دامداری واقع در محله مهدیه تفهیم اخطاریه شد و اخطاریه محیط زیست برای دو کارگاه تراشکاری واقع در این محله نیز اخطاریه صادر شد.

وی با بیان اینکه اجرای بند ۲۰ در طرح سامان‌دهی مشاغل مزاحم، آسایش را به شهروندان هدیه می‌دهد، خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم به یک تعمیرگاه خودرو واقع در کوچه ۸ خیابان خیام، تفهیم اخطاریه صورت گرفت و یک پرنده‌فروشی نبش کوچه ۸۰ بعد از صدور اخطاریه، اقدام به جمع‌آوری کرد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان اضافه کرد: ناآگاهی از فرهنگ شهرنشینی و قواعد رفتاری زندگی شهری، علاوه بر تحمیل هزینه‌های مالی سنگین، می‌تواند به محیط شهری و سلامت جسمی و روحی شهروندان آسیب وارد کند.

کد خبر 634929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.