سپاه پاسداران برخاسته از متن مردم ایران است/ اروپا مبدع گروه‌های تروریستی

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه قرار دادن نام سپاه پاسداران در قالبی به نام تروریست به‌معنی توهین به همه ملت ایران است، گفت: مهم‌ترین دلیل این اقدام اروپا را باید نوعی کمک‌رسانی و احیای اغتشاشات به‌شمار آورد زیرا تلاش می‌کنند با تنفس مصنوعی از این جریان حمایت کنند.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی اظهار کرد: نخستین مرحله قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سیاه تروریست‌ها که از جانب اروپایی‌ها مطرح شده بود، به‌تازگی انجام شد، البته کار اصلی قرار است امروز در شورای اتحادیه اروپا انجام شود.

وی آنچه اروپایی‌ها به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از نیروهای مسلح کشور جمهوری اسلامی ایران نسبت می‌دهند را ابداع خود آنها دانست و افزود: تروریسم و تروریست‌پروری یکی از اساسی‌ترین کارهایی است که غرب و اروپا مبدع آن بوده است، چگونه می‌توان این موضوع را باور کرد که بخشی از نیروهای مسلح یک کشور را به عنوان تروریست معرفی کنند، در حالی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخاسته از متن مردم است؟

این کارشناس مسائل بین‌الملل اقدام اتحادیه اروپا را به معنای معرفی ملت ایران به عنوان تروریست دانست و گفت: در فراز و فرودهای گوناگون اثبات شده است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جز مردم هیچ پشتوانه‌ای ندارد و مردم نیز در مشکلاتی مانند سیل‌ها، زلزله‌ها و درگیری‌های مختلف طبیعی هیچ پشتوانه‌ای به جز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ندارند، به عبارت دیگر این دو مکمل یکدیگر و جدایی‌ناپذیر هستند.

وی با اشاره به اینکه قرار دادن نام سپاه پاسداران در قالبی به نام تروریست به معنی توهین به همه ملت ایران است، خاطرنشان کرد: شاید مهم‌ترین دلیل این اقدام اروپا را باید نوعی کمک‌رسانی و احیای اغتشاشات به وجود آمده در ایران به‌شمار آورد زیرا آن‌ها تلاش می‌کنند با تنفس مصنوعی از اغتشاشگرانی که طی سه ماه گذشته در کشور اقداماتی انجام دادند، حمایت کنند.

صدرالحسینی ادامه داد: با مدیریت دقیق دستگاه‌های مسئول در ایران از جمله دستگاه‌های نظامی و امنیتی این اغتشاشات کنترل و مدیریت شد و اکنون اروپایی‌ها تلاش می‌کنند، به‌گونه‌ای اعلام کنند که همچنان از آنها حمایت خواهد کرد.

وی دومین هدف اروپا از این اقدام را ضربه زدن به مجموعه جبهه مقاومت دانست و گفت: نماینده جمهوری اسلامی در جبهه مقاومت، بخشی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نام سپاه قدس است اما با این همه لازم است این نکته را بیان کرد که به جز حوزه مسائل رسانه‌ای و روانی این اقدام هیچ تأثیر حقوقی یا اقتصادی بر کشور ما نخواهد داشت.

کد خبر 634902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.