اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا با «بهروب»

مسئول مدیریت پسماند شهرداری فومن گفت: اجرای طرح تفکیک و جمع‌آوری زباله خشک از مبدا، با اپلیکیشن «بهروب» از بهمن‌ماه سال جاری در این شهر آغاز خواهد شد.

جواد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری فومن اوایل دی‌ماه جاری با یک شرکت دانش‌بنیان برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است و اجرای این طرح از ماه آینده در شهر فومن آغاز خواهد شد.

وی افزود: این شرکت دانش‌بنیان، طرح تفکیک زباله از مبدا را با اپلیکیشن «بهروب» انجام می‌دهد و شهروندان فومن می‌توانند با نصب این اپلیکیشن روی گوشی همراه خود، به آسانی درخواست جمع‌آوری پسماند خشک و نخاله‌های ساختمانی خود را طبق زمان‌بندی ثبت کنند.

مسئول مدیریت پسماند شهرداری فومن درخصوص نحوه استفاده از این اپلیکیشن، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند از طریق آدرس behroob.ir، گوگل پلی و کافه بازار این نرم‌افزار را روی گوشی همراه خود نصب و درخواست خود را جهت اعزام خودروهای جمع‌آوری و تحویل پسماند خشک شامل فلز، پلاستیک، آلومینیم، مس، کاغذ، پت، کارتن و انواع پسماند قابل بازیافت در هر زمان و مکان، به آسانی اعلام کنند.

جباری اضافه کرد: در اپلیکیشن بهروب امکاناتی مانند آموزش، قیمت پسماند، نیکوکاری، پرداخت قبض، خرید شارژ تلفن همراه، کالا و خدمات و درخواست تحویل زباله‌های تفکیک شده به شهروندان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف شهرداری از اجرای طرح تفکیک، فرهنگ‌سازی بین شهروندان برای جدا کردن پسماند خشک از تر در راستای حفظ محیط‌زیست و نجات زمین از زباله خشک است، تصریح کرد: روزانه به‌طور میانگین ۳۰ تن زباله در شهر فومن تولید می‌شود که این مقدار در زمان حضور مسافران تا ۴۵ تن افزایش می‌یابد، زباله‌های تولیدی برای تفکیک و تبدیل به کمپوست به کارخانه کود آلی واقع در جاده لاکان-رشت منتقل می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 634884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.