تعاملات ما با آژانس برقرار است/ اظهار تمایل گروسی برای سفر به ایران

رئیس سازمان انژری اتمی با اشاره به اظهار تمایل و آمادگی رافائل گروسی برای سفر به ایران گفت: باید هماهنگی سفر انجام شود؛ به محض اینکه اهداف و برنامه سفر نهایی و هماهنگ شود، سفر مدیرکل به ایران انجام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، محمد اسلامی در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی مرتب مواضع خود درباره برجام را تغییر می‌دهند، اظهار کرد: به‌تازگی دیدیم که سخنگوی اتحادیه اروپا گفته برجام نمرده است و مذاکرات ادامه دارد، از این‌رو مشهود است که فضاسازی علیه جمهوری اسلامی زیاد است و میزان صداقت آنها در موضع‌گیری‌هایشان چقدر است!.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: موضوع در دستور کار ما، رفع ابهامات آژانس و پاسخ به اتهاماتی بوده است که عناصر و عوامل ضد انقلاب آن را تولید کردند. آن‌ها از تأسیسات اتمی ایران بازرسی کردند و همه این مراحل طی شده و حاصل کل مذکرات طی ۲۰ سال، برجام شده است. آنها از برجام خارج شدند، اما اکنون می‌خواهند برگردند و باز اتهامات قبل را کنار سند برجام گذاشته‌اند؛ در حالی که این‌ها دو موضوع جداگانه نیست و یک موضوع مشترک است.

اسلامی گفت: امروز به صراحت اعلام می‌کنیم و آژانس هم بارها اعلام کرده است که هیچ فعالیت و سایت اعلام نشده در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد. تعاملات ما با آژانس برقرار است. گروسی هم اعلام آمادگی کرده است به ایران بیاید و باید هماهنگی سفر او انجام شود و به محض اینکه اهداف و برنامه سفر نهایی و هماهنگ شود، سفر مدیرکل آژانس به ایران انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 634737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.