برگزاری مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی شوراهای کشور در بندرعباس

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس از برگزاری مجمع رؤسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی شوراهای کشور به میزبانی شورای ششم این کلان‌شهر خبر داد.

فاطمه جراره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه ۴۵ درصد از شهروندان بندرعباس در بافت فرسوده ساکن هستند، مجمعی با توجه به درخواست کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر بندرعباس با موضوع بافت فرسوده و با محوریت بازآفرینی شهری، بررسی اثرات قانون درآمد پایدار در حوزه شهرسازی و معماری در تاریخ پنجم، ششم و هفتم بهمن‌ماه سال جاری با حضور وزرا و معاونان مختلف در شهر بندرعباس برگزار می‌شود که این مجمع مصوباتی را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: بافت فرسوده یکی از مشکلاتی است که اهالی شهر بندرعباس با آن مواجه هستند که باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که معاونان وزرا از نزدیک از بافت فرسوده شهر بندرعباس بازدید کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه اگر بحث اسناد مالکیت این منازل انجام شود و پروانه ساختمانی آنها صادر شود، افراد می‌توانند با دریافت تسهیلات منازل مقاومی را برای خود بسازند، اظهار امیدواری کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در کمیسیون شهرسازی می‌شود، اثرات مثبتی برای شهر بندرعباس محقق شود.

وی ادامه داد: طرح تفضیلی شهر بندرعباس یکی از مشکلات اصلی است که از سال ۱۳۶۹ به اتمام رسیده است اما با گذشت ۳۰ سال هنوز برای اجرا به شهرداری‌ها ابلاغ نشده است و اگر در این مقطع اجرایی شود، طرح تفضیلی کارایی لازم را نخواهد داشت.

کد خبر 634701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.