حضور ۴۱ هزار کاربر شهروند در بخش خدمات الکترونیکی شهرداری

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: شهرداری در بخش خدمات الکترونیکی بیش از ۴۱ هزار کاربر شهروند دارد و اعتبارسنجی به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید متین‌فر امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم دی‌ماه_ در هفتادمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به ارائه گزارشی در حوزه خدمات الکترونیکی شهرسازی پرداخت و اظهار کرد: ارائه خدمات غیرحضوری در حوزه شهرسازی پیشرفت زیادی داشته است و امروز در این بخش بسیاری از خدمات به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر مراجعه شهروندان به شهرداری در حوزه شهرسازی است، افزود: یکی از دغدغه‌های مهم شهرداری در حوزه شهرسازی، حذف پرونده‌های فیزیکی است. در این بخش اتفاقات خوبی رقم خورده و آسیب‌های ناشی از پرونده‌های فیزیکی کاهش محسوسی پیدا کرده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم خاطرنشان کرد: در شهرداری ۱۶ سیستم وجود دارد که ۱۲ مورد آن به صورت الکترونیکی فعال شده است و خدمات در سه سازمان وابسته به شهرداری یعنی سازمان آتش‌نشانی، مدیریت پسماند و زیباسازی و سه سازمان خارج از شهرداری از جمله نظام مهندسی، آب و فاضلاب و برق به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

متین‌فر تصریح کرد: شهرداری در بخش خدمات الکترونیکی بیش از ۴۱ هزار کاربر شهروند دارد که خدمات دریافت و بیشترین خدمات را دفاتر اسناد رسمی، دفاتر پیشخوان و مهندسان نظام‌مهندسی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: تنها شهری هستیم که جی‌ای‌اس شهرداری با دقت بسیار بالایی در آن فعال است و مرتب به‌روز می‌شود. سازمان فاوا پروژه‌هایی را در دست دارد که استفاده از اطلاعات شهرداری را برای سایر سازمان‌ها امکان‌پذیر می‌کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم حوزه املاک را کامل‌ترین بخش اطلاعات شهرداری روی سامانه‌های هوشمند دانست و تاکید کرد: اطلاعات شهرداری در حوزه املاک به‌طور مستمر به‌روزرسانی می‌شود و بسیاری از فرآیندهای حوزه شهرسازی به‌واسطه همین به‌روز بودن کاهش پیدا کرده است.

متین‌فر ادامه داد: شهروندان با تشکیل پنل کاربری در سامانه قم‌یار می‌توانند به تمام پرونده‌های حوزه شهرسازی خود دسترسی داشته باشند و آرای کمیسیون ۱۰۰ خود را به‌صورت مستقیم مشاهده کنند.

وی آمار ارائه شده در سیستم‌های هوشمند را ۲۳۷ مورد اعلام کرد و گفت: اعتبارسنجی به صورت مستمر انجام می‌شود و کمتر شهری به چنین امکاناتی در حوزه شهرسازی دسترسی دارد، به‌طوری‌که برای شفاف‌سازی، تمام مصوبات در شهرسازی و ماده ۱۰۱ به‌صورت کامل در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم اظهار کرد: آخرین تغییرات ضوابط را در دانش‌نامه بارگذاری می‌کنیم و تمام مجوزها در سیستم بارگذاری و گزارش کارشناسی املاک نیز در سامانه ثبت می‌شود.

متین‌فر با بیان اینکه فیش‌های ماده ۱۰۰ به مالک پیامک و روند کمیسیون ماده ۱۰۰ به‌خوبی ثبت می‌شود و از امنیت بالایی برخوردار است، گفت: در حال حاضر در سامانه قم‌یار این ارتباط برقرار است و پرداخت الکترونیکی نیز ثبت می‌شود و شهروندان می‌توانند حساب کاربری داشته باشند و در بایگانی روند کار خود را ببینند.

وی افزود: امروز روند کارها در حوزه شهرسازی بسیار کوتاه شده است و شهروندان در کمترین زمان جواب‌های خود را از شهرداری دریافت می‌کنند و می‌توانند مراحل کار خود را به‌صورت کامل مشاهده کنند.

کد خبر 634685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.