بازنشستگی سالانه ۳.۵ درصد از کارکنان شهرداری تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: هر سال به‌طور متوسط حدود سه و نیم درصد از کارکنان شهرداری تهران با ۳۰ سال سابقه کار بازنشسته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جعفر تشکری هاشمی امروز _ سه‌شنبه بیست‌وهفتم دی _ در جلسه عصر شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: هر سال به‌طور متوسط حدود سه و نیم درصد از کارکنان شهرداری تهران با ۳۰ سال سابقه کار بازنشسته می‌شوند.

وی ادامه داد: البته اعلام این درصد نباید چنین تصوری را ایجاد کند که این سازمان در حال ریزش نیروهای خود است، بلکه این امر با کاهش نیروهایی که به سن بازنشستگی رسیده‌اند، نشان‌دهنده یک توزیع متوازن و متعادل است.

رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهاد می‌کنم تا تمام شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران شامل این قانون شده و کارکنان این واحدها نیز مانند کارکنان مستقیم شهرداری مشمول آن شوند.

وی تصریح کرد: البته باید یادآور شوم که کاهش نیروهای بازنشسته باید برای تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها به‌صورت مستقل اجرا شود تا شاهد این نباشیم که یک واحد مدام در حال تلاش برای ورود نیرو باشد و درمقابل، واحدی دیگر هیچ تلاشی برای خروج نیروهای خود که در سن بازنشستگی هستند نداشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در صورت اجرای دقیق و کامل این قانون در مجموعه شهرداری تهران، بخشی از باری که از این بابت بر روی دوش مدیریت شهری قرار دارد، کم خواهد شد.

وی گفت: یادآوری می‌کنم که طبق مقررات استخدامی شهرداری تهران، تمام نیروهای قراردادی باید به‌صورت مستقل با سازمان شهرداری قرار ببندند و استخدام از طریق شرکت‌هایی مانند هادیان‌شهر و خدمات اداری شهر، خلاف مقررات استخدامی است، همان‌طور که در گذشته نیز دستگاه‌های نظارتی به این موضوع ایراد گرفته بودند.

تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: در اجرای این قانون، نیروهای قراردادی شهرداری تهران باید به نیروهای مستقیم شهرداری تبدیل شوند که این موضوع، علاوه بر اینکه گامی برای حرکت در مسیر اجرای قانون محسوب می‌شود، برای تامین امنیت شغلی کارکنان نیز بسیار مناسب است.

کد خبر 634603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.