توسعه صنعت فضایی کشور در گرو سرمایه‌گذاری

یک ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم گفت: برای اینکه صنایع فضایی کشور بتوانند با شرکت‌های برتر دنیا رقابت کنند و به جایگاه مطلوب‌تری در جهان دست‌یابند، باید میزان سرمایه‌گذاری افزایش یابد و شرکت‌های فعال در این زمینه نیز تولیدات خود را به سمت تجاری‌سازی هدایت کنند.

محسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش صنایع هوافضا در توسعه کشور، اظهار کرد: صنایعی مانند هوافضا، کشتی‌سازی و پالایشگاه، جزو صنایع چندکاربری محسوب می‌شود و فعالیت در این حوزه‌ها می‌توان جایگاه کشورهای صنعتی در جهان را تحت تأثیر قرار دهد.

وی افزود: درحال‌حاضر صنایع فضایی کشور و شرکت‌های فعال در حوزه نجوم از جایگاه مطلوبی در جهان برخوردار هستند، اما درصورتی‌که بخواهیم جایگاه فعلی خود را در این صنایع بهبود بخشیم، نیازمند سرمایه‌گذاری خواهیم بود.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: درواقع سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه در حوزه هوافضا و نجوم باید به گونه‌ای انجام شود که شرکت‌های فعال در این زمینه بتوانند در حوزه‌های بین‌المللی نیز فعالیت مفیدی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت در عرصه‌های بین‌المللی گفت: درصورتی‌که شرکت‌ها فعال در حوزه هوافضا و مراکز نجومی کشور بتوانند در حوزه‌های بین‌المللی نیز فعالیت کنند و دستاوردهایی در این زمینه داشته‌باشند، قادر خواهند بود با شرکت‌های برتر دنیا نیز رقابت کنند.

منتظری تاکید کرد: برای اینکه صنایع فضایی کشور بتوانند با شرکت‌های برتر دنیا رقابت کنند و به جایگاه مطلوب‌تری در جهان دست‌یابند، باید میزان سرمایه‌گذاری افزایش یابد و شرکت‌های فعال در این زمینه نیز تولیدات خود را به سمت تجاری‌سازی هدایت کنند.

کد خبر 634595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.