گزارش کمیسیون برنامه در بررسی اجرای احکام واگذاری دارایی‌های مالی در بودجه ۱۴۰۱

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گزارش کمیسیون متبوع خود درباره بررسی عملکرد مهمترین احکام تبصره‌ها و ردیف‌های مرتبط با واگذاری دارایی‌های مالی در قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی مفتح در نشست علنی امروز _سه‌شنبه، چهارم بهمن‌ماه_ مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون متبوع خود در خصوص بررسی عملکرد مهمترین احکام تبصره‌ها و ردیف‌های مرتبط با واگذاری دارایی‌های مالی در قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور را قرائت کرد.

وی در جمع‌بندی این گزارش اظهار کرد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مجموع منابع پیش‌بینی شده حاصل از واگذاری‌های دارایی‌های مالی مبلغ ۹۰۵، ۷۶۸، ۱ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است که تا بیست‌وچهارم دی‌ماه سال جاری مبلغ ۱,۵۹۵,۹۸۳ میلیارد ریال آن (معادل ۱۱۰ درصد از سهم مصوب ۱۰ ماهه) تحقق یافته و به خزانه‌داری کل کشور واریز شده است. در لایحه بودجه ۱۴۰۲ منابع پیش‌بینی شده از محل واگذاری‌های دارایی‌های مالی ۲,۹۴۰,۰۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است که با رشد تقریبی ۶۷ درصدی نسبت به امسال روبه‌رو است.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ادامه داد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، از کل منابع پیش بینی شده حاصل از واگذاری‌های دارایی‌های مالی، ۱,۰۳۰,۰۰۰ میلیارد ریال آن (معادل ۵۸ درصد) سهم منابع پیش‌بینی شده از محل فروش و انتشار انواع اوراق مالی اسلامی تعیین شده و تا بیست‌وچهارم دی‌ماه سال جاری معادل ۱۰۲ درصد آن نسبت به سهم مقرر ۱۰ ماهه محقق شده است.

وی تصریح کرد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ از کل منابع پیش‌بینی شده حاصل از واگذاری‌های دارایی‌های مالی، سهم منابع حاصل از محل فروش و واگذاری انواع اوراق مالی و اسلامی ۱,۸۵۰,۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است که معادل تقریبی ۶۳ درصد از منابع پیش‌بینی شده حاصل از واگذاری‌های دارایی‌های مالی است و مبلغ منابع برآورد شده از این محل نسبت به قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، ۸۰ درصد رشد داشته است.

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.

کد خبر 634527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.