بهبود اوضاع اقتصادی اقشار مختلف اولویت دولت باشد

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی اولویت اول بودجه را بهبود وضعیت معیشتی مردم دانست و گفت: اوضاع اقتصادی مردم مناسب نیست، با توجه به تورم‌های اخیر حداکثر فشار اقتصادی به اقشار گوناگون وارد می‌شود، دولت باید در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان بهبود معیشت را در نظر بگیرد.

حسین محمدصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اولویت‌های بودجه ۱۴۰۲ اظهار کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و سران قوا، اولویت اول در بودجه باید بهبود وضعیت معیشتی مردم باشد زیرا اوضاع اقتصادی مردم مناسب نیست و با توجه به تورم‌های اخیر حداکثر فشار اقتصادی به اقشار گوناگون وارد می‌شود.

وی وظیفه دولت را پیش‌بینی این وضعیت در هزینه‌های جاری خود دانست و افزود: دولت در زمینه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خود همچنین بازنشستگان و مردم عادی باید موضوع بهبود معیشت را در نظر بگیرد. موضوع کالابرگ نیز که مجلس تاکید زیادی بر آن دارد باید مورد توجه دولت قرار گیرد و تأمین اعتبار لازم انجام شود.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی دومین اولویت مهم بودجه را توجه به مناطق محروم اعلام کرد و گفت: فشار اقتصادی در شهرهای بزرگ باعث شده است بسیاری از روستاییان مهاجر که در حاشیه شهرها زندگی می‌کردند، دوباره به مناطق محروم و روستایی برگردند بنابراین دولت باید برای حوزه مسکن به‌خصوص مسکن روستایی، راهسازی و به طور کلی رساندن خدمات عمومی به روستاها و مناطق محروم اهمیت بیشتری قائل شود و امیدواریم بودجه در این بخش‌ها تمرکز بیشتری داشته باشد.

کد خبر 634522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.