دعوت سرمایه‌گذاران برای مشارکت در طرح‌های شهری چهارمحال‌وبختیاری

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: سرمایه‌گذاران و سایر افراد علاقه‌مند را باید به مشارکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری شهری ترغیب کنیم و راه را برای آنها آسان و هموار کرده است تا اشتیاق کافی برای سرمایه‌گذار وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم دی_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مشارکت و سرمایه‌گذاری از جمله راهکارهای موفق در طرح توسعه شهری و ایجاد منابع پایدار درآمد شهری است.

وی افزود: امسال با توجه به فرامین مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی»، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها باید به صورت جدی در دستور کار شوراهای اسلامی شهرها و روستاها قرار گیرد تا تحول اساسی در زمینه مدیریت شهری و روستایی ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: سرمایه‌گذاران و سایر افراد علاقه‌مند را باید به مشارکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری شهری ترغیب کنیم و راه را برای آنها آسان و هموار کرده است تا اشتیاق کافی برای سرمایه‌گذار وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه قلب تپنده اقتصاد شهری و روستایی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هستند و این امر نیازمند حمایت ویژه مسئولان حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری است، تاکید کرد: در روستاها و شهرهای خشک و پرآب، کم جمعیت و پرجمعیت، دارای صنایع بالادستی و پایین دستی سیاست‌های مختلف اقتصادی باید اتخاذ کرد در غیر این صورت شاهد روستا و شهری از هم گسیخته و مردمانی ناراضی خواهیم بود.

سلیمانی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری به صورت مستمر و جهادی در راستای رفع مطالبات مردمی در شهرستان‌های ده‌گانه استان تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اساس شورا بر مسندی تکیه زده است که باید در امور و اصول شهر عاقبت‌اندیشی، کلان‌نگری و آینده‌نگری داشته باشد، خاطرنشان کرد: شوراها باید برای آیندگان طرح و برنامه داشته باشند و با تشکیل گروه‌های کارشناسی و کمیته‌های تخصصی و فنی برای بهبود، بهسازی و نوسازی امور عمرانی شهر راهکارهای پیشنهادی خود را به مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط ارائه کنند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه معضل بیکاری در میان قشر جوان وجود دارد، افزود: در مناطق محروم در بخش اشتغال خانگی و روستایی و با توانمند کردن کارآفرینان‏، بنیاد برکت در استان چهارمحال‌وبختیاری نقش بسزایی را ایفا کرده که این امر مرهون تلاش مسئولان و تسهیلگران آن است.

وی با تاکید بر نقش و اهمیت اشتغال‌زایی در محرومیت‌زدایی، خاطرنشان کرد: اشتغال‌آفرینی و رفع بیکاری از مطالبات عمومی شوراهای اسلامی در سطح استان است.

سلیمانی با تأکید ویژه به بخش شیلات و کشاورزی در استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: پیشرفت‌های حاصل شده در این حوزه مرهون و مدیون تلاش مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط است، لذا چند طرح بزرگ در استان از جمله طرح هشت هزار هکتاری دیناران، طرح ۲۵۸۳ هکتاری تلخاب و طرح چهار هزار هکتاری خانمیرزا در دست اقدام است که در صورت همت مسئولان و اختصاص اعتبار ویژه جهت راه‌اندازی آنها تحول عظیمی در حوزه اقتصاد و اشتغال‌آفرینی صورت می‌گیرد.

کد خبر 634515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.